Rubbers - aeroset Steilneus 900classic - opvolgen topic

1978-1993
Plaats reactie
De Roest
Geregistreerd lid

Rubbers - aeroset Steilneus 900classic - opvolgen topic

Bericht door De Roest » do 23 mar, 2023 1:11

Ha allen,

24 april gaat de 900 classic steilneus naar de spuiter.

Aan de ene kant heb ik zin om hem lekker dik te maken. Geprikkeld door een forum bericht over rally wielkast verbreders, maar dat gaan we uiteindelijk niet doen. Is wel een definitieve keuze die je niet meer terugdraait. Voelt niet ok.

Dan kun je een stapje terug doen naar brede wielkastverbreders (blijkbaar moeilijk te vinden) of smallere (gewoon te koop) of gewoon helemaal geen strips erop.

Ik kreeg de optie aangeboden om brede wielkastverbreders te gebruiken die geleverd worden voor een 9000. Iemand ervaring mee?

Op het forum las ik een bericht uit 2013 waarin de voorkeur werd uitgesproken voor geen wielkastverbreder. Gaat alleen maar vuil tussen zitten e.d. Ook een serieuze optie.

En dan hebben we nog de stootstrips. Terugplaatsen blijkt bobbelig effect te kunnen hebben. Niet mooi. En ik vind ze überhaupt niet echt mooi....

Ik overweeg nu om zowel de wielkastverbreders en stootstrips niet terug te zetten. Hebben jullie ervaring met het eindresultaat? Is dit een serieuze optie? Op internet vind ik weinig beeldmateriaal om de ideeën te visualiseren.

Hoor graag

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Advies gevraagd stootstrips en wielkastverbreders 900classic

Bericht door Saapie » do 23 mar, 2023 9:44

Er moeten altijd strips op de wielkastranden anders krijg je (nog sneller) roest tussen de plaatdelen.

Bij Saabworld kan je sets brede lijsten krijgen. Deze zijn demontabel. Van belang is altijd veel vet tussen de lijst en rand aan te brengen. Dit voorkomt roest.

https://www.saabworld.nl/116004805

De Roest
Geregistreerd lid

Bericht door De Roest » do 23 mar, 2023 9:48

Dank voor de link. Ik had Thom al benaderd, maar vooralsnog gaat de brede verbreders via hem niet lukken. Hij tipte juist om met de 9000 verbreders aan de slag te gaan.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 23 mar, 2023 11:23

De Roest schreef:
do 23 mar, 2023 1:11
Ik overweeg nu om zowel de wielkastverbreders en stootstrips niet terug te zetten. Hebben jullie ervaring met het eindresultaat? Is dit een serieuze optie?
Aan jou onderschrift te zien heb jij een 900 van 1983. Dan heb je geluk qua verwijderen van de stootstrips want toen zaten er nog geen gaten in de koets tbv montage van de rails van de aero bodykit. Dus je kunt ze gewoon weglaten en ik vind dat heel erg straks staan

wielkaststrips kun je oog weglaten maar dan zou ik wel preventief de randen behandelen met vet/iets vochtwerends en dat regelmatig bijhouden. Ook al zitten de strips erop dan nog kan daar vocht achter blijven zitten. Met of zonder maakt in mijn ogen niet veel verschil

De Roest
Geregistreerd lid

Bericht door De Roest » do 23 mar, 2023 19:49

Thnx. Ik neig ook naar weglaten / strak. Op zoek naar voorbeelden gisterenavond kwam ik echter voornamelijk foto's met strip tegen (wellicht inderdaad vanwege de gaten) en foto's waar het aero pakket mee in kleur gespoten is. Die laatste vond ik wel heel tof. Maar een aero pakket voor een stijlneus lijkt mij haast een onmogelijk zoekopdracht...

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » do 23 mar, 2023 23:50

Thijs90 heeft een aerokit voor een steilneus, vast ook te koop

De Roest
Geregistreerd lid

Bericht door De Roest » vr 24 mar, 2023 0:02

Thnx, inmiddels al een paar stappen verder.

Steilneus set kan ik mogelijk overnemen van een forumlid. Helaas loop ik nu tegen het volgende aan.
Ik had een prachtige schoenendoos met bevestigingsrubbers voor een aero kit. Ooit bij een koop van een volledige voorraad meegekregen.
Aangezien ik er niets aan had heb ik de doos gratis in de handen gedrukt van een paar saabfanaten tijdens NatSaab onder het motto, jullie kunnen er vast wel iets mee.... En nu raden jullie het al.....

De over te nemen set bestaat uit panels en rails. Maar de rubbers missen....
Via het forum kwam ik op bijgevoegde link :
http://www.datazap.net/sites/Svensk_exp ... Guide.html

Ik vraag mij af :

1. of ik onderstaande onderdelen gewoon nog ergens kan kopen :
Afbeelding

2. of dat er templates beschikbaar zijn om ze na te maken?

Hoor graag. Thnx!!

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Rubbers - aeroset Steilneus 900classic - opvolgen topic

Bericht door Saapie » vr 24 mar, 2023 0:24

Ze zijn niet meer te koop. R en D maakt soms nog de voorste na. Op zich zijn ze goed na te maken. Het is gewoon rubber. 4 van de rubbers hebben wel een verdikking, maar dat is ook na te maken door een strip er op te lijmen.

De Roest
Geregistreerd lid

Re: Rubbers - aeroset Steilneus 900classic - opvolgen topic

Bericht door De Roest » vr 24 mar, 2023 0:53

Saapie schreef:
vr 24 mar, 2023 0:24
Ze zijn niet meer te koop. R en D maakt soms nog de voorste na. Op zich zijn ze goed na te maken. Het is gewoon rubber. 4 van de rubbers hebben wel een verdikking, maar dat is ook na te maken door een strip er op te lijmen.
Thnx voor deze nuttige info! Dat wordt knutselen 😉

Plaats reactie