Ik heb van de week in Enschede een grote hoeveelheid Nederlandstalige ordners opgehaald bij een forum lid die zien op de 900classic. Diverse bouwjaren, waaronder mijn project 1983.

Deze ordners zijn een goudmijn qua informatie.
Installatiehandleidingen (demontage en montage) voor alle denkbare klussen, technische gegevens, probleembeschrijvingen met oplossingen, complete elektrische schema's, storingcodes noem het maar op.
Ik heb geen idee of er interesse bestaat in deze informatie, maar ik kan mij goed voorstellen dat af en toe terug kunnen vallen op Nederlandse originele Saab documentatie voor de classic en het juiste bouwjaar een bepaalde waarde vertegenwoordigt.
Wat ik wil voorstellen (lijkt mij redelijk) dat ik voor twee euro op verzoek onderdelen scan en toestuur (zodra ik daarvoor tijd heb). 1 euro als bijdrage in de aanschaf (want dat was best een aardig bedrag) en 1 euro als donatie aan het forum.
Daarnaast zal ik zelf proberen actief scans te uploaden bij vraagstukken die op het forum voordoen. Voor mij een mooie manier om ook te achterhalen wat er allemaal in de goudmijn zit en dit ook met jullie te delen.
Uiteraard zijn beide goede voornemens. Mijn tijd voor de hobby is wat beperkt.
Graag jullie reacties of dit nuttig is / gewaardeerd wordt etc.
Gr Ernst-Jan