Op de 900 (in mijn geval 3 deurs) zit links en rechts van de achterbankrugleuning een vergrendeling die met een hendeltje uiteraard ook te ontgrendelen is.
Links draait dit handeltje nu loos rond en bedient dus het mechaniekje niet meer.
Met enig jutteren krijg ik de rugleuning nog wel los, maar het is niet zoals het heurt.
Komt dit probleem(pje) vaker voor?
Vraagt dit om vervanging van de vergrendeling of is er een andere fix?
Dank vast voor de suggesties!
Linker vergrendeling achterbank
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: Linker vergrendeling achterbank
Dat hendeltje zit met een pennetje vast aan de vergrendelingsstang, wellicht dat dit pennetje gebroken is net zoals bij mijn achterbank. Vervangen van het pennetje is dan de oplossing.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Dank voor de tip!
Na de bemoedigende gedachte aan een eigenhandige fix ben ik in de lunchpauze even achterin de 900 gekropen, gewapend met een lampje, spiegeltje en wat dunne pennetjes en boutjes en voorwaar; de oplossing was inderdaad het vervangen van een gebroken / verdwenen pennetje.
Het werkt weer! Dank en succes voor de volgende die dit onderwerp ooit opzoekt
Na de bemoedigende gedachte aan een eigenhandige fix ben ik in de lunchpauze even achterin de 900 gekropen, gewapend met een lampje, spiegeltje en wat dunne pennetjes en boutjes en voorwaar; de oplossing was inderdaad het vervangen van een gebroken / verdwenen pennetje.
Het werkt weer! Dank en succes voor de volgende die dit onderwerp ooit opzoekt
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Een van mijn hendeltjes is makkelijk los te maken maar om hem er weer in te krijgen moet ik hem altijd een flinke jetser geven, wie zegt dat geweld nooit de oplossing is?
-
gunar
- Geregistreerd lid
Met geweld wil zo'n hendeltje wel eens afbreken. Heb je er nog (hooguit
) eentje over. Hendeltje nog - los - verkrijgbaar ? Vraag mij dat ten zeerste af. Ga geen geweld gebruiken...