RAL kleur voor Talladega-rood op een Classic
-
vel0city
- Donateur (2x)

RAL kleur voor Talladega-rood op een Classic
Welke RAL-kleur zou het dichtste bij moeten komen voor Talladega-rood? Ik wil de motorruimte van m'n Classic weer netjes maken en wat kale plekken weg werken met RX10 (RX5 is er reeds overheen gesmeerd) en nu heb ik RX10 staan in het zwart, maar het was me even ontgaan dat er ook RAL-versies beschikbaar zijn. Gezien het de motorruimte is hoeft de kleur niet in z'n geheel over te komen met wat er aan de buitenzijde op zit, dat doet het immers nu ook al niet gezien de verschillende aflak lagen (hoogglans voor buiten, zijdeglans voor binnenin). Maar goed, wat komt dus het beste overeen? Of is er toevallig ergens een site/document die de door Saab geleverde kleuren door de jaren heen matcht met de dichtstbijzijnde RAL-kleuren?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: RAL kleur voor Talladega-rood op een Classic
Er is bijna geen ral kleur die in de buurt komt. Vaak zijn ze net te rood. Ik heb via CROP 2k lak op kleur laten maken en daarmee delen gespoten. Wordt erg mooi en 2k lak is heel sterk.
-
Roel95
- Geregistreerd lid
Idd, bestellen bij CROP op kleurnummer, beste resultaat zoals Saapie schrijft. Kijk wel even of zowel 1K als 2K lak geen conflict geeft met RX ...mijn ervaringen zijn daar niet positief in.
Succes!!
Succes!!
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Als je met "talladega rood" de kleur: cayenne rood bedoelt,zoals veel 900NG die hadden,hebbik nog een spuitbus van staan,zal ook wel een nummer op staan denk ik
-
vel0city
- Donateur (2x)

Ik had bij CROP al een bus 1K laten maken op kleurnummer (219), maar wat ik al meldde, ik heb de gehele bodem van de motorruimte al in de RX5 staan. RX10 erover lijkt me dan het beste gezien het spul voor elkaar gemaakt is. Nou meende ik dat er vroeger op RX10 blikken stond dat het helemaal niet overschilderbaar is, maar dat lijkt aldus de RX5 site nu alleen te gelden voor 2K lak, eventueel is het spul dus ook te overspuiten met het busje wat ik al heb, evenals de bus grondlak die er ook al bij staat..
En er blijft ook best wat zitten in het motorruim. O.a. de gehele hoofdremcilinder met aanhang en ABS unit blijft er zitten (doet het prima en de leidingen zijn ook nog goed) evenals de luchtinlaat bij de aircoverdamper, dus met een spuitbus wordt erg lastig om de verf netjes te verdelen in al die hoekjes
En er blijft ook best wat zitten in het motorruim. O.a. de gehele hoofdremcilinder met aanhang en ABS unit blijft er zitten (doet het prima en de leidingen zijn ook nog goed) evenals de luchtinlaat bij de aircoverdamper, dus met een spuitbus wordt erg lastig om de verf netjes te verdelen in al die hoekjes
-
Saapie
- Donateur (2x)

Afplakken of demonteren. Het is even werk, maar wel de beste optie.
Mijn motorruim heb ik met 2k gedaan. Werd erg strak, en na 2 jaar ziet het er nog fris uit.
Wel is van groot belang dat je met 20 graden Celsius werkt, of in een warme ruimte. Bij kou is het resultaat matig…
Mijn motorruim heb ik met 2k gedaan. Werd erg strak, en na 2 jaar ziet het er nog fris uit.
Wel is van groot belang dat je met 20 graden Celsius werkt, of in een warme ruimte. Bij kou is het resultaat matig…