Goeidag, Auto van mn vriendin rijdt weer super en nu loop ik met het volgende idee. We kunnen een roestige sloper kopen met het zelfde interieur maar dan in bijzonder nette staat. Ook is het een LPT. Hoe veel werk zou het zijn om de motor te wisselen? Ik lees dat de complete kabelboom mee mag, Opsich logisch. Kan je die gewoon de 3 stekkers die in de zeringenkast zitten loshalen en de complete kabelboom + zekeringkast van de donor monteren? Of zijn er nog meer delen die vervangen dienen te worden?
Mvg
1993 NA naar LPT
-
V6Kees
- Donateur (4x)

Re: 1993 NA naar LPT
Ik heb een dergelijk project geprobeerd, er zijn vast forummers die het voor elkaar gekregen hebben.
Wat ik geleerd heb:
- zorg ervoor dat de donor goed loopt voordat je zaken over gaat zetten.
- zet het geheel over: computer en kabelboom en maak een goed plan. De ontsteking van de 16v wordt ook wel gecombineerd met de LPT.
- neem je tijd, ik heb het project destijds enorm onderschat
Succes!
Wat ik geleerd heb:
- zorg ervoor dat de donor goed loopt voordat je zaken over gaat zetten.
- zet het geheel over: computer en kabelboom en maak een goed plan. De ontsteking van de 16v wordt ook wel gecombineerd met de LPT.
- neem je tijd, ik heb het project destijds enorm onderschat
Succes!
-
Saapie
- Donateur (2x)

Kabel motor is losse deel dat rechts uit de cabine komt. Kabel van de zekeringskast zitten maar een paar kabels op die motor-ecu nodig heeft.
Wat bedoel je met 900 NA? Een itje 16v? En zijn de bouwjaren hetzelfde?
Wat bedoel je met 900 NA? Een itje 16v? En zijn de bouwjaren hetzelfde?
-
davidd
- Donateur

Naturally Aspirated misschien? (ik weet het ook niet hoor)Saapie schreef: ↑wo 15 dec, 2021 19:30Wat bedoel je met 900 NA?