kofferbakverlichting 1991 cabrio
-
g.j.bos
- Geregistreerd lid
kofferbakverlichting 1991 cabrio
Iemand een suggestie wat er aan de hand is als het lampje totaal niet brandt.
Lampje is niet stuk overigens.
Zit er ergens een "kofferbakschakelaar"? moet er een deur open staan of contact of licht aan?
Alvast dank voor tips.
Lampje is niet stuk overigens.
Zit er ergens een "kofferbakschakelaar"? moet er een deur open staan of contact of licht aan?
Alvast dank voor tips.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Re: kofferbakverlichting 1991 cabrio
je hebt toch drie standen? Aan, Aan-Uit en compleet Uitkofferbakschakelaar
-
g.j.bos
- Geregistreerd lid
Ja die zitten aan het lampje. Maar er brandt niets.
Ik dacht dat er ook nog een schakelaar ergens zou zitten die reageert op open/dicht van de kofferbak.
Als ik de draadjes los haal en een 12 volt lampje er tussen zet doet hij het ook niet..???
Ik dacht dat er ook nog een schakelaar ergens zou zitten die reageert op open/dicht van de kofferbak.
Als ik de draadjes los haal en een 12 volt lampje er tussen zet doet hij het ook niet..???
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
In de 'vang' van het deurslot zit een schakelaar. Als je je vinger er in steekt, moet je hem voelen en in kunnen drukken.
Op één van de draden van het lampje moet 12V staan (gele draad?). De slotschakelaar schakelt de andere kant van het lampje naar massa (=aan/uit met klep open/dicht).
Op één van de draden van het lampje moet 12V staan (gele draad?). De slotschakelaar schakelt de andere kant van het lampje naar massa (=aan/uit met klep open/dicht).
-
g.j.bos
- Geregistreerd lid
In de "vang" zit geen schakelaar. Als ik een spanningzoekertje, met lampje tussen gele draad en een aardepunt maak, brandt het lampje. Op geel staat dus stroom. Lampje brandt niet tussen gele en zwarte draad, heeft derhalve geen aarde. Overigens zit er maar 1 zwarte draad, dus zal er geen ander schakelpunt op de auto zitten. De zwarte en gele draad lopen naar de linkerkant van de auto en gaan dan ergens in de "opvangbak" van de kap een zwart geribbelde buis in samen met andere draden de cabine in.
Om de aan uit schekelaar te laten functioneren zal er, lijkt mij een nieuwe zwarte aardedraad getrokken moeten worden naar een aardepunt. Of is het een bekend probleem waarom de originele draad geen aarde heeft?
Als ik het wil laten functioneren op open/dicht van de kofferbak zal er een 2e zwarte draad met drukschakelaar gemaakt moeten worden. Iemand een idee waar dit het beste gedaan kan worden?
grt
Gerard
Om de aan uit schekelaar te laten functioneren zal er, lijkt mij een nieuwe zwarte aardedraad getrokken moeten worden naar een aardepunt. Of is het een bekend probleem waarom de originele draad geen aarde heeft?
Als ik het wil laten functioneren op open/dicht van de kofferbak zal er een 2e zwarte draad met drukschakelaar gemaakt moeten worden. Iemand een idee waar dit het beste gedaan kan worden?
grt
Gerard
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Bij onze '85 3-deurs ziet die schakelaar er uit als een zwart plastic paddenstoeltje, in de onderrand van de opening. In de sedan/cabrio zit die blijkbaar ergens anders, er móet nog ergens een schakelaar zitten om het lampje met de kofferdeksel aan- en uit te schakelen.
P. S. Bij onze '95 900 cabrio zit de schakelaar ook in het vaste deel van het slot.
[img[https://myalbum.com/photo/AJz2YCjG6AVt/360.jpg[/img]
P. S. Bij onze '95 900 cabrio zit de schakelaar ook in het vaste deel van het slot.
[img[https://myalbum.com/photo/AJz2YCjG6AVt/360.jpg[/img]
-
RoccoH
- Donateur (5x)

De schakelaar zit bij een sedan/cabrio bij de beugel van de klep verstopt, ik dacht de linker.
-
g.j.bos
- Geregistreerd lid
Helaas, kan hem echt nergens vinden. Zwarte draad loopt zonder onderbreking de cabine in. En het is er ook maar 1.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
EPC onderdeelnummer 9505694, item 40 in de tekening: "Contact, boot lid".
-
Hannes
- Forum Admin
Rocco wijst in de juiste richting, schakelaar voor de kofferbak zit achter de linkerkofferbak beugel. (werkt gelijk aan de voordeur schakelaars). Moeilijk zichtbaar misschien achter de vloerbedekking van de kofferbak.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Als je de klep een klein beetje dicht doet dan zie je een soort van"tabje" uitsteken op de linker beugel van de klep. Deze drukt tegen de schakelaar van de kofferbakverlichting.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Kofferbakverlichting 1991 cabrio
Net zoals bij een 96 dus eigenlijk.
-
EJV6
- Geregistreerd lid
72Sonett3 schrijft dat er bij een 900 '95 een knopje voor de kofferbakverlichting in het vaste deel van het slot zit. Ik heb daar vanmiddag niet gekeken.
Vorige week ben ik in Zeeland bij van Dongen geweest om het tonneauslot te laten vervangen en toen is de harde plastic 'kap' rond het slot wat van links naar rechts loopt in de achterbak en met grote moeren vast zit eraf geweest. Het dak doet het weer
maar de kofferbakverlichting niet meer. Heb niet goed opgelet toen dit ding eraf was maar hier zit die schakelaar dan waarschijnlijk aan vast? Als er hier bedrading los is geraakt zou er toch helemaal geen stroom doorheen moeten lopen? Ik meet wel een klein stroompje (multimeter geeft 27 aan bij stand '20mV') als de lichtschakelaar zelf aan staat. (En de klep open!) Had het lampje al vervangen maar dat hielp niet???
Vorige week ben ik in Zeeland bij van Dongen geweest om het tonneauslot te laten vervangen en toen is de harde plastic 'kap' rond het slot wat van links naar rechts loopt in de achterbak en met grote moeren vast zit eraf geweest. Het dak doet het weer
-
Alois
- Geregistreerd lid
Bij mij werkt het ook niet.. en het is geen gloeilamp.