Waar vind ik een primair 7

1978-1993
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Waar vind ik een primair 7

Bericht door Sapphire » do 29 jul, 2021 14:46

De tijd dat een primair 7 makkelijk beschikbaar was voor 100-150 euro is wel geweest. Kun je vergeten vandaag de dag. Idem voor complete APC sets voor 200 euro. Intercoolers zijn nog redelijk betaalbaar daar best wat mensen de do88 upgrade doen.

phanot
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door phanot » do 29 jul, 2021 15:11

Maar als je regelmatig wat langere afstanden doet, blijft het heel interessant. Er eentje vinden wordt inderdaad steeds moeilijker, de prijs is dan eerder bijzaak. Beter je geld in een primair steken i.p.v. overbodige accessoires lijkt me.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » do 29 jul, 2021 16:03

Hangt ook af waar je de auto voor gebruikt. Als het een oldtimer voor erbij is, dan is een 6 prima. Als het een daily driver is en je dagelijks lange afstanden aflegt, dan is een 7
of 8 interessant. Maar als je het zelf niet kan, reken dan op 800 tot 1000 euro all in… Het is best wel een klus, inbouwen.

Zelf vind ik de combi lpt en 6 heerlijk: lekker fel over landwegen cruisen. Snelweg 100 en dan doe je 2800 rpm. Radio iets harder zetten, dan hoor je de toeren niet…

thijs90
Geregistreerd lid

Bericht door thijs90 » do 29 jul, 2021 17:40

Bij mij stond dit klusje al een tijd op het program, en inspirerend als het forum is ben ik er zojuist aan begonnen.

Dit heb ik allemaal weggebouwd zodat ik er makkelijk bij kan:

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie