Ik denk dat ik hier veel rijplezier van ga hebben!
Nieuwe telg in de saab familie
-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Nieuwe telg in de saab familie
Dag luitjes, sinds vorige week ben ik een trotse bezitter van mijn eerste Saab, een 900 S! Er moet nog wel wat onderhoud aan gebeuren maar verder ziet hij er voor zijn leeftijd en 300k km goed uit. Omdat ik eigenlijk nog niet echt zelf met autos ben gaan klussen wordt het een leuke uitdaging. Ik heb warempel een autobrug tot mijn beschikking wat het een stuk makkelijk maakt. Ik begin vandaag met de gangbare levensappen te vervangen. Het blok is behoorlijk vies van olie dus dat wil ik ook gaan verwijderen, op deze manier kan ik ook zien waar dit vandaan komt.

-
De Roest
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe telg in de saab familie
Gefeliciteerd met de aanwinst en welkom op het forum! Op de foto is het in ieder geval een prachtige verschijning! Geniet ervan!
-
Steve-O
- Donateur (8x)

-
phthalaat
- Geregistreerd lid
Bedankt heren, ik ben er ook erg blij mee.
Vraagje, waar vind ik de plug voor om de koelvloeistof er uit te laten lopen, ik kan hem tot dusver niet vinden.
Vraagje, waar vind ik de plug voor om de koelvloeistof er uit te laten lopen, ik kan hem tot dusver niet vinden.
-
vel0city
- Donateur (2x)

Onder het uitlaatspruitstuk in het onderblok steekt een aluminium huisje uit, daarin zitten twee bouten. De kleine bout naast de grote moet je hebben. Om de radiateur leeg te laten lopen heb je vanaf de bestuurder gezien rechts onder de radiateur.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Dat is dan gelijk de moeilijke optie (wel de beste).
Je kan ook de onderste radiator slang even lossen, dat is de makkelijkste weg.
Je kan ook de onderste radiator slang even lossen, dat is de makkelijkste weg.
-
theun
- Donateur (3x)

Gefeliciteerd, mooie aanwinst!
En de meeste 900 classics hebben een wat nat/vet blok.. als het niet te nat op straat is zou ik me daar niet aan storen…
En de meeste 900 classics hebben een wat nat/vet blok.. als het niet te nat op straat is zou ik me daar niet aan storen…
-
Sonab
- Donateur (4x)

Wat een schitterende Saab! Niks mooiers dan een rode, in mijn ogen. Waarom weet ik niet, maar het is gewoon oogstrelend.
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!