Ergens in het jaartje 2016 heb ik bij PartsForSaabs nieuwe veren gekocht: twee stuks Lesjofors achterveren en twee stuks Lesjofors "turbo" voorveren. (
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ts_id=1909 Op het label staat overigens "ProfessionalPartsSweden", maar dat zal dan wel een submerk zijn ofzo?) De achterveren moesten er rap onder, want enigszins doorgezakt. De voorveren hebben jaren op de plank gelegen. Afgelopen februari had ik de kans om eindelijk ook de voorveren te monteren. Oude veren eruit, nieuwe veren erin, zo gepiept. Naast elkaar op de grond is duidelijk te zien dat de veren iets minder veerweg hebben dan de oude veren. Wel lijken ze wat dikker te zijn.
Maar wat schetst mijn verbazing als mijn Saab weer op de pootjes staat: voor staat hij nu hoger dan achter?! Voorkant +- 9cm van band tot wielkastrand, achterkant +- 6cm. Het lijkt nu permanent alsof ik rondrijd met een lijk achterin mijn bak...
Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Zijn er meer mensen die de Lesjofors (ProfessionalPartsSweden?) turbo voorveren gemonteerd hebben? Ik wil dit toch wel gaan oplossen, want het is geen gezicht. Misschien maar weer de oude veren eronder? Of iets van een andere leverancier proberen wellicht?