Benzinegeur open dak

1978-1993
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Benzinegeur open dak

Bericht door ico9-3 » zo 07 mar, 2021 20:18

Nieuw probleembje. Vooreerst. De auto rijdt super. Er is geen benzinelek te bespeuren en ook het verbruik is niet gestegen. En toch is er een benzinegeur te ruiken als ik volgas rij, en het open dak of de ramen staan. Als alles dicht is, is er geen geur...

Iemand een idee?

Ik denk dat de symptoomomschrijving hier goed overeenkomt met de mijne. Ik heb ook net een nieuwe benzinepomp laten steken. Rare is wel, dat ik niets ruik bij gesloten Benzinelucht tijdens rijden met open ramen, wat zie ik over het hoofd?


https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Gebruikersavatar
Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Re: Benzinegeur open dak

Bericht door Flowe Kitttt99 » zo 07 mar, 2021 20:24

O-ring bij de brandstofpomp onder de Deksel?

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Benzinegeur open dak

Bericht door ico9-3 » zo 07 mar, 2021 20:29

Ik denk idd dat die kans erin zit

Gebruikersavatar
Paul99
Geregistreerd lid

Re: Benzinegeur open dak

Bericht door Paul99 » do 11 mar, 2021 11:48

Een kapotte vulmond kan ook af en toe een benzinegeur veroorzaken. Maar aangezien er aan de pomp gewerkt is lijkt dat me de hoofdverdachte

Als je ramen dicht zijn ventileert alles naar achteren. Bij ramen open zijn de luchtstromen in de auto heel anders en 'waaien' geurtjes van de achterkant misschien naar voren.

Gebruikersavatar
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Benzinegeur open dak

Bericht door op » do 11 mar, 2021 13:29

[]

Goed uitgelegd en klopt helemaal.
Achterin zit een benzine lekje

Plaats reactie