Hoog stationair B202i en hoog verbruik

1978-1993
Plaats reactie
marc-f
Geregistreerd lid

Hoog stationair B202i en hoog verbruik

Bericht door marc-f » ma 23 nov, 2020 15:59

Heren,

Sinds kort rij ik een Saab 900 Forty.

Super auto, alleen merk ik dat hij stationair wat hoog loopt en ook onregelmatig.

Hij loopt iets meer dan 1000 toeren, precies tegen het begin van de grone "eco" balk. Wat er dan ook gebeurd als de auto warm is, is dat de toeren oplopen naar plus min 1600, heel geleidelijk. Zodra hij dan dat toerental bereikt heeft valt hij meteen terug naar net onder die eco balk en loopt weer terug op naar de 1600. Dit blijft zich dus herhalen.

Ik heb de LMM al uitgewisseld met een andere, leverde niet veel op. Ook heb ik de stationair regelklep schoongemaakt, heeft ook niets verandert.

Iemand nog tips?

Gr,

Marc

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Hoog stationair en onregelmatig B202i bij onze "nieuwe" Classic

Bericht door Vyv » ma 23 nov, 2020 17:32

Vacuum lek? Trekt mss valse lucht en daardoor hogere toerental?

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Hoog stationair en onregelmatig B202i bij onze "nieuwe" Classic

Bericht door vel0city » ma 23 nov, 2020 19:41

Het op en neer springen van het toerental in stationair is bijna altijd inderdaad een vacuüm probleem. Check alle slangen en aansluitingen op het spruitstuk/kleppendeksel of deze niet lekken of gescheurd zijn.

marc-f
Geregistreerd lid

Re: Hoog stationair B202i en hoog verbruik

Bericht door marc-f » ma 07 dec, 2020 9:21

LMM inmiddels uitgewisseld met een andere, maakte in principe geen vesrchil.

Wat het wel was; een vacuüm lekkage. Deze voor nu even opgelost.

Stationair was een tijdje goed, maar gisteren merkte ik dat hij zo'n 1200 toeren stationair draait, ook bij warme motor.

Verbruik lijkt ook omhoog te zijn gegaan. Aangezien mijn dagteller niet altijd werkt is het niet af te lezen precies.

Maar voor mijn gevoel en de daadwerkelijk gereden kilometers i.r.t. de benzine meter lijkt het erg hoog.

Iemand nog tips waar ik kan kijken?

Marc

Plaats reactie