Startmotor naar z'n moertje?

1978-1993
Plaats reactie
vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Startmotor naar z'n moertje?

Bericht door vel0city » zo 29 nov, 2020 10:57

Na gisteren probleemloos nog te hebben gewerkt was het vanochtend met starten een heel ander verhaal. Eerst wilde hij helemaal niet rondkomen, dus dacht ik, accu is op. Met startkabels getracht te starten en dat lukte na een paar keer, maar toen begon het leuke echt pas. Want het klinkt alsof de arm die het tandwiel van de starter op m'n vliegwiel zet vast blijft zitten en het tandwiel dus meegesleurd wordt door m'n vliegwiel, het knarst en krijst en weetikhetallemaal, allemaal dingen die hij gisterenavond nog niet deed. Helaas zie ik de auto morgenavond pas weer, maar ik denk, met deze sympthomen, lijkt het mij reëel dat de startmotor hemelen is? Want dan kan ik die namelijk wel vast bestellen zodat hij hopelijk dinsdag al binnen is, kan ik hem dan wisselen :?

Haal ik dinsdag ook meteen maar de cover van m'n vliegwiel los om te kijken of er rond de koppeling niet iets grandioos kaduuk is, dan ben ik natuurlijk wat verder van huis... :roll:

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Startmotor naar z'n moertje?

Bericht door Saapie » zo 29 nov, 2020 11:57

Klinkt inderdaad als startmotor. Valt mee qua kosten en is heel goed zelf te doen.

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » zo 29 nov, 2020 22:33

Een vervangend exemplaar is besteld. Hopelijk is deze er op tijd, wisselen zag er inderdaad niet heel spannend uit. Misschien hier en daar het nodige ruimtegebrek maar dat heb je altijd wel :wink:

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » di 01 dec, 2020 16:22

Vervangende startmotor is vandaag gekomen en die heb ik er meteen maar ingemetseld, dit heeft ook meteen het probleem opgelost. Start en loopt weer normaal :)

Maar wat een rotding om eruit te halen zeg. Er zit natuurlijk weer van alles aan kabels en koelslangen en spruitstuksteunen in de weg wat je wel of niet los kan maken om er makkelijker bij te komen. Maar goed. Het zit weer en het doet het weer.

Plaats reactie