Vliegwiel
-
Mark900i
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Beste mensen, graag een reactie hoe niet ideaal het is een vliegwiel te hebben waar de paspinnen zijn afgeslepen en met beschadiging zoals zichtbaar, als het niet zo’n punt is zou ik graag de betere drukgroep erop zetten zoals aangegeven...220mm , heeft iemand daar een ideaal typenummer bij??
Nogmaals dank voor het aanbod van “saapje”, maar deze methode heeft de voorkeur, als kosten niet uit de pan rijzen echter.
De nieuwe drukgroep zou ook niet passen op het oude vliegwiel, deze is volgens leverancier echt voor een type 1992....nouja....hoop op iets beter schakelen met de upgrade, dat was de insteek..
Fijne avond nog en een warme groet,
Mark, Lelystad
Nogmaals dank voor het aanbod van “saapje”, maar deze methode heeft de voorkeur, als kosten niet uit de pan rijzen echter.
De nieuwe drukgroep zou ook niet passen op het oude vliegwiel, deze is volgens leverancier echt voor een type 1992....nouja....hoop op iets beter schakelen met de upgrade, dat was de insteek..
Fijne avond nog en een warme groet,
Mark, Lelystad
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Op marktplaats staat voor 50 euro een nieuw type vliegwiel te koop.
Je gemolesteerde vliegwiel zou ik persoonlijk vervangen.
Dit zijn de verschillende types koppelingsplaaten:
1. Turbo, nieuwe type vliegwiel https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... /RD8781304
2. Oude type vliegwiel; https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... /RD8818098
Overigens maakt het verschil qua set niet zo veel uit als je minder dan 160 pk hebt. Pas bij een FPT merk je het verschil. 215mm kan dus prima als je geen tunnings plannen hebt.
1 is het type dat af fabriek op jou auto hoort.Dat is dus de juiste. Maar daar hoort dus het hier eerder gepost onderdeel nummer van het nieuwe type vliegwiel bij.
Je gemolesteerde vliegwiel zou ik persoonlijk vervangen.
Dit zijn de verschillende types koppelingsplaaten:
1. Turbo, nieuwe type vliegwiel https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... /RD8781304
2. Oude type vliegwiel; https://www.rendcarparts.nl/saab/onderd ... /RD8818098
Overigens maakt het verschil qua set niet zo veel uit als je minder dan 160 pk hebt. Pas bij een FPT merk je het verschil. 215mm kan dus prima als je geen tunnings plannen hebt.
1 is het type dat af fabriek op jou auto hoort.Dat is dus de juiste. Maar daar hoort dus het hier eerder gepost onderdeel nummer van het nieuwe type vliegwiel bij.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Niet vergeten steun en toplager alsmede prise-as kering te vervangen. Vooral toplager is belangrijk..
Zo’n klus kan je beter 1 keer goed doen dan half.
Zo’n klus kan je beter 1 keer goed doen dan half.
-
Mark900i
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Ik heb dus het nieuwe type vliegwiel maar daar past de Sachs 3082 100 142 welke 215mm is dus niet op, schroefjes passen nét niet, hoewel deze wel staat voorgeschreven op kenteken....raar hè!
Ja zeker, toplagen ligt klaar, priseaskeering zit er al in....welke steun (-lager) bedoel je?
Ja zeker, toplagen ligt klaar, priseaskeering zit er al in....welke steun (-lager) bedoel je?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Steunlager bedoel ik druklager mee.
Je hebt 2 opties
- nieuwe koppelinggroep kopen en huidige vliegwiel houden of vervangen voor zelfde type ( staat dus een op MP)
- koppelingsgroep die je nu hebt gekocht houden en passend vliegwiel monteren.
Je hebt 2 opties
- nieuwe koppelinggroep kopen en huidige vliegwiel houden of vervangen voor zelfde type ( staat dus een op MP)
- koppelingsgroep die je nu hebt gekocht houden en passend vliegwiel monteren.
-
Mark900i
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Ja duidelijk!, dank je Saapje, ik heb marktplaats Menno al bericht gestuurd, fijne dag!
-
Mark900i
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Hoi Mark, dit vliegwiel komt van een B212. Nr 836238, kreeg ik net te horen...non-turbo.....die van mij laten vlakken misschien of ik ga op zoek naar een andere...
-
Rico1303
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Maar ik heb dit een tijdje terug ook heel goed moeten uitzoeken. Het 2.1 vliegwiel wat ik heb is een turbo vliegwiel! (gecontroleerd met een turbo koppeling)
Sorry heb het plaatje goed bekeken.
Het 220 vliegwiel zitten de paspennen precies in het midden van de boutgaten.
op de foto is het duidelijk te zien dat dit niet zo is.

Hier kun je zien. dat turbo vliegwiel wel de gaten goed heeft
-
Mark900i
- Donateur (2x)

Re: Vliegwiel
Heb kunnen ruilen voor een 228mm gelukkig, 8781304 houd eerst maar dit vliegwiel, thans voor alle tips !