Hikkende 900i

1978-1993
Plaats reactie
Joop
Geregistreerd lid

Hikkende 900i

Bericht door Joop » ma 26 apr, 2004 13:50

Vanmorgen reed ik de snelweg op en bij volgas op de invoegstrook (gas pedaal op de stuit) hield de motor in alsof het contact werd uitgezet.
Gas terug pikte hij gelijk weer op en bij weer het gas onderin kwam de hik weer. Hierna mijn weg maar wat rustiger vervolgd. :oops:
Iemand enig idee? M'n auto (2.0i 16v) heeft normaal een rustig leventje. Kan het vervuiling zijn?

Manic
Lid van verdienste

Re: Hikkende 900i

Bericht door Manic » ma 26 apr, 2004 22:14

Toevallig met een koude motor? Is dan op zich niet zo vreemd, een koude motor loopt nu eenmaal niet zo lekker. Vol gas met een koude motor is overigens ook niet zo heel erg verstandig. Over het algemeen trouwens ook niet, 3/4 gas max schijnt het beste te zijn, in iedergeval niet meteen geheel naar de stop trappen, maar geleidelijk aan, dat zal aanzienlijk schelen, mits je dit dan weer niet gedaan hebt.

gr,

Dennis

Joop
Geregistreerd lid

Bericht door Joop » di 27 apr, 2004 9:20

Volgas met een koude motor komt niet in mijn woordenboek voor (ik heb een alfa verleden). En ik heb ook de leeftijd niet meer om m'n gaspedaal als aan en uitknop te gebruiken. Naar mijn idee rijd ik "zoals het hoort".
Maar toch die hik. Kan dat vervuiling zijn? Is het raadzaam een flesje WYNN'S aan een tank brandstof toe te voegen?

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » di 27 apr, 2004 9:41

Kijk eerst eens naar de standaard zaken zoals vacuum lekken (slangetjes e.d.), ontsteking, benzinefilter, luchtfilter.

Succes

Plaats reactie