9-5 2.3 Turbo Aero Hirsch Troll-R

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: 9-5 2.3 Turbo Aero Hirsch Troll-R

Bericht door RoelandV » wo 10 jun, 2026 19:27

Heeft dus feitelijk een km-stand van 249.603.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » do 11 jun, 2026 7:46

Mooie foto's! En natuurlijk een hele fraaie auto :wow:

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » do 11 jun, 2026 8:11

Bijzonder mooie 9-5

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 11 jun, 2026 8:31

hele mooie auto en een paar hele mooie fotos, Hirsch deed niet veel aan marketing qua folders en websites maar deze had qua exterieur daar zo als postermodel kunnen fungeren

Is dit een echte Troll R (nieuw bij aflevering zo opgebouwd incl certificaat) of een Aero die naderhand de Hirsch looks kreeg? Interieur (en uitlaat) ziet er standaard Aero uit. En een Dion tune zou je ook niet verwachten op een Troll (niks ten nadele van Dion)

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » do 11 jun, 2026 9:08

De RDW vindt dat er 184kw uit de motor komt. Wellicht zegt dat er iets over? Het verschil is dan de tuning die er ‘ingeschoten’ is, zou je denken.

olav
Donateur
Donateur

Bericht door olav » do 11 jun, 2026 9:32

Ik zie geen Troll R interieur. Lijkt mij een achteraf gebouwd exemplaar.

Arjan9-3
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Arjan9-3 » do 11 jun, 2026 21:48

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar zit er überhaupt wel een turbodrukmeter op? Stuur zit er een beetje voor op de foto…

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 11 jun, 2026 22:48

Heb even een video opgezocht van Markus en Manuela Lafrentz, met beelden van een echte Saab 9-5 Troll-R.
Daar zie je een aantal kenmerkende onderdelen die ik mis op de in ons land aangeboden Saab 9-5:

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » vr 12 jun, 2026 0:40

Geweldige foto!
Het blijft een waanzinnig mooi model, zeker als het vergelijkt met auto's uit dezelfde periode. Vaak zijn dat ook echt "oude" auto's. Met een 9-5 kun je tot op de dag van vandaag nog steeds prima voor de dag komen.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » vr 12 jun, 2026 9:03

olav schreef:
do 11 jun, 2026 9:32
Ik zie geen Troll R interieur.
Ik heb me wel eens verdiept in wat Hirsch allemaal aanbod en mijn conclusie is dat eigenlijk alles mogelijk was.

Of alleen software-, of ook hardware optimalisatie. Indien beide dan kreeg je er een Hirsch certificaat bij (die ze anno nu nog allemaal in een database hebben). Idem met styling qua exterieur en interieur.

Ik denk dus dat het mogelijk was om een 9-5 2.3 turbo (t, T, Aero) van Troll R specs te voorzien en dan een vinkje te zetten bij exterieur styling en niet bij het interieur (omdat het te duur werd/niet mooi was). En dan kom je op deze auto uit.

Die hirsch upgrades werden niet alleen gedaan bij nieuwe autos maar ook bij autos die al twee jaar (bv) oud waren

Plaats reactie