Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo SE 241dkm 1993 € 13.450

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid

Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo SE 241dkm 1993 € 13.450

Bericht door RoelandV » za 06 jun, 2026 8:19

In Broek op Langedijk wordt een Saab 900 Cabrio van 1993 aangeboden:

Afbeelding

Bron: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... -nette-kap

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo SE 241dkm 1993 € 13.450

Bericht door Style&Co » za 06 jun, 2026 12:40

deze lijkt me toch echt zwart ipv odoardo/edwardian grey. En wat deze met een comm. edition te maken heeft is mij een raadsel behalve de zwarte bodykleur. Een CE was een FPT van 1994, had een beige dak en interieur en had geen aero bodykit

Gebruikersavatar
gimli
Geregistreerd lid

Re: Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo SE 241dkm 1993 € 13.450

Bericht door gimli » zo 07 jun, 2026 19:02

Dit is natuurlijk geen “Commemorative Edition”. Het is een voormalige import uit Italië. Net als in Duitsland werd daar in 1993 ook een “Top-Edition” (misschien onder een andere naam) aangeboden met de softturbo en vrijwel volledige uitrusting. Bovendien was de Aero-bekleding in Italië standaard ... de Italianen waren gewoon dol op die planken (en hoefden zich geen zorgen te maken over roest achter die dingen, zoals wij in Duitsland of Nederland).
Naar mijn smaak te donker: zwarte lak, zwart leer, zwart dak. Maar dat kan een toekomstige liefhebber naar eigen smaak aanpassen.

Gebruikersavatar
Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo SE 241dkm 1993 € 13.450

Bericht door Krizzie » ma 08 jun, 2026 17:46

Is het zwart of Nova zwart? Die laatste is wel heel erg gaaf namelijk..

Kan het op de foto's niet heel goed zien.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Saab 900 Cabrio 2.0 Turbo SE 241dkm 1993 € 13.450

Bericht door Style&Co » di 09 jun, 2026 7:29

datum deel 1 is juni 1993 dus dat lijkt mij MY93. Volgens mij was nova black pas leverbaar in MY94

Plaats reactie