Saab 900 Silver Arrow veiling
-
eightysix
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: wo 18 feb, 2026 15:33
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Saab 900 Silver Arrow veiling
Iemand deze al gaan bekijken?
Is nog geen enkel bod op gedaan
https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-44367-53
Is nog geen enkel bod op gedaan
https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-44367-53
-
olav99
- Donateur (3x)

- Berichten: 1141
- Lid geworden op: vr 24 okt, 2008 9:41
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Oogt netjes op de (mij verder weinig zeggende) foto's, maar ik mis het typerende stuurtje.
-
roojebaas
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 01 mei, 2014 14:53
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Foto 14 witte rook?
-
Alex B
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2950
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Als je dit ziet snap je waarom de Red Arrow niet zo enthousiast ontvangen werd.
Alex
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Yep. SA is echt veel leuker dan de RA.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16977
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
dat vond de markt ook. 15 pk meer en een 3e deur minder wekte begeerte op. AIM had 150 stuks Silver Arrow in de planning maar moesten er 50 bijbestellen vanwege de grote vraag. Voor de Red Arrow hadden ze ook 150 in de planning maar slechts 106 werden er verkocht zoals we de Red Arrow kennen (met airflow). Van de resterende 44 werden er 33 verkocht zonder airflow bodykit (voor de rest wel indentiek) waarmee ze tot in 1989 nog hebben lopen leuren (MY1987 autos) tegen hele lage prijzen (5500 gulden goedkoper dan een standaard fabrieksnieuwe 900 T8 coupe in 1989). De laatste 11 zijn nooit verkochtSaapie schreef: ↑za 30 mei, 2026 18:27SA is echt veel leuker dan de RA.
live your dreams
-
ljdekker
- Geregistreerd lid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: di 19 dec, 2017 22:41
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Hoe kan het dan dat ik Red Arrow nr 117 heb?
9-3 ss Hirsch 2006 fusionblue
900 red arrow nr 117
9-5 sedan Brabus ambassador blue
96 1975 grijs
900 red arrow nr 117
9-5 sedan Brabus ambassador blue
96 1975 grijs
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Omdat ze qua nummering willekeurig zijn verkocht?
Laatst gewijzigd door Saapie op zo 31 mei, 2026 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16977
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
de aantallen heb ik van een persoon die destijds bij Braakman in Oosterhout verantwoordelijk was voor de conversie van een standaard T8 coupe naar Red Arrow specs. Ik zal hem nog eens vragen naar nummering van de badges. En naar de verhouding whaletail en normale turbospoilers, mijn info nu is dat er 100 RA's waren voorzien van een whaletail spoiler (en superinca velgen) en dat het restant voorzien was van een standaard turbospoiler (en sunburst velgen)
Het hoogste RA badgenummer die ik ben tegengekomen is 138 op een totaal van 82 RA's. Bron: https://saabregister.com/SAAB-900-Red-Arrow/
Als het verhaal over de aantallen klopt dan is nummer 138 de een-na-laatste RA die verkocht werd
Het hoogste RA badgenummer die ik ben tegengekomen is 138 op een totaal van 82 RA's. Bron: https://saabregister.com/SAAB-900-Red-Arrow/
Als het verhaal over de aantallen klopt dan is nummer 138 de een-na-laatste RA die verkocht werd
live your dreams
-
J.vandermeulen
- Donateur

- Berichten: 3096
- Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Er is nog geen enkel bod gedaan. Dat verbaast mij wel enigszins. Voor deze krijg je een vrijstelling wegenbelasting. Ik ben geen kenner maar zo op het eerste gezicht lijkt dit een heel gaaf exemplaar. Wat wel mist is het houten stuur en - pookknop.
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T
9-3X 2009 2.0T
-
olav
- Donateur

- Berichten: 1014
- Lid geworden op: do 11 mar, 2004 19:02
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Dit is de tweede run. De eerste run is afgelopen met een bieding van €6000. Was dus niet genoeg blijkbaar voor de verkoper. Het blijft onder gunning verkoper dus dit kan nog wel voor een 3e of 4e run gaan.
Saab 9-5 Estate Aero 2004 zwart
Saab 900 Cabriolet Turbo S Aero 1993 zwart
Saab 900 Ruby GT Abbott 1993 robijnrood
Saab 900 turbo 5 deurs 1979 aquamarijnblauw
Saab 900 turbo 3 deurs 1978 aquamarijnblauw
Saab 900 turbo 3 deurs 1979 zwart
Saab 900 Cabriolet Turbo S Aero 1993 zwart
Saab 900 Ruby GT Abbott 1993 robijnrood
Saab 900 turbo 5 deurs 1979 aquamarijnblauw
Saab 900 turbo 3 deurs 1978 aquamarijnblauw
Saab 900 turbo 3 deurs 1979 zwart
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Tsja. Als de verkoper gouden berg zoekt, kan het lang duren
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

- Berichten: 16977
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Het SA plaatje op het klepje is nog wel aanwezig maar ik kan het unieke nummer niet goed lezen... is bekend welk nummer deze SA is?J.vandermeulen schreef: ↑ma 01 jun, 2026 19:15Wat wel mist is het houten stuur en - pookknop.
Edit; ik zie nu dat het om nummer 163 gaat. Eentje uit de extra batch SA's dus
live your dreams
-
J.vandermeulen
- Donateur

- Berichten: 3096
- Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
De derde run is inmiddels gaande. Wat is een reel all in bod?olav schreef: ↑ma 01 jun, 2026 22:44Dit is de tweede run. De eerste run is afgelopen met een bieding van €6000. Was dus niet genoeg blijkbaar voor de verkoper. Het blijft onder gunning verkoper dus dit kan nog wel voor een 3e of 4e run gaan.
https://www.troostwijkauctions.com/l/sa ... 1-44374-45
Caab 9-3 2005 1.8t
9-3X 2009 2.0T
9-3X 2009 2.0T
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
- Berichten: 13080
- Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
- Regio: - kies een regio
Re: Saab 900 Silver Arrow veiling
Er worden bij deze veiling in totaal vier Saabs aangeboden.
De biedingen zijn tot nu toe opvallend laag:
https://www.troostwijkauctions.com/c/tr ... ageSize=48
De biedingen zijn tot nu toe opvallend laag:
https://www.troostwijkauctions.com/c/tr ... ageSize=48
Keep on smiling!