Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
jippeheijnen
Donateur
Donateur
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 09 jan, 2026 14:41
Regio: NL - Provincie Utrecht

Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door jippeheijnen » vr 22 mei, 2026 5:46

Ben deze tegengekomen op marktplaats, ben een beetje aan het meezoeken voor een maat van me.

Zitten hier nog addertjes aan die ik over het hoofd zie?

Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart
€ 1.250,00
https://link.marktplaats.nl/m2391438444 ... ialbuttons
Eerste auto: Saab 9-3 2.0i 1998 'Sabrina' :wink:

Gebruikersavatar
Koen9-3
Geregistreerd lid
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 20 mar, 2026 20:28
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door Koen9-3 » vr 22 mei, 2026 7:51

De eigenaar heeft de Saab een jaar en in dat jaar is-ie geschorst. Daar zou ik wel vragen over stellen. (kan overigens een prima reden hebben).
Je bent wat je denkt .....

Saab 9-3 Cabrio OG Aero 2000
Ex Saab 9-3 Cabrio OG Anniversary HPT 250 Pk 2003

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9273
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door Saapie » vr 22 mei, 2026 7:53

Een brandend Check Engine lampje? En vrij hoge stationair toerental? De foto’s geven al een indicatie dat ie in ieder geval een goede onderhoudsbeurt nodig heeft
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13080
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door RoelandV » vr 22 mei, 2026 8:35

Leuke auto voor een leuke prijs, maar.... wel met bijkomende kosten - zoals Saapie al aangeeft.
En den hebben we het nog maar niet over de bodem en de wielkasten.
Houd er rekening mee dat laswerk laten doen tegenwoordig niet goedkoop is.

Afbeelding
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9273
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door Saapie » vr 22 mei, 2026 9:41

Als deze auto echt roestproblemen heeft, dan kan je al snel richting het economisch onrendabele aanlopen. Het is een i, geen turbo. Heerlijke motor, maar geen uitvoering met veel fans; want Saab en turbo zijn synoniem
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6928
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door Orphy » vr 22 mei, 2026 10:12

Oops:-)
Laatst gewijzigd door Orphy op vr 22 mei, 2026 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper

Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6928
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door Orphy » vr 22 mei, 2026 10:13

Volgens mij staat er in de advertentie dat de wielkasten en dorpels hard zijn.
Heerlijke betrouwbare motoren, als je een betrouwbare no nonsens auto zoekt zou ik altijd voor zoiets gaan.
Beetje onderhoud is bijna altijd als je van een particulier koopt in deze prijsklasse.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper

Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
Dominique montfort
Geregistreerd lid
Berichten: 421
Lid geworden op: do 21 mar, 2024 22:26
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door Dominique montfort » vr 22 mei, 2026 12:46

Eens! Weet niet waarvoor je maatje hem wil gebruiken maar 5 deurs uitvoering is ook nog eens super praktisch met een gezin bijvoorbeeld.
En een echt ruime kofferbak! En wat eerder gezegd is heb je met een turbo wellicht een begeerlijk model maar daar kan ook weer veel meer aan komen en aan zijn. Ik rijdt stiekem heel graag in de 9-3, veilig gevoel, 8 liter/100 is met lange stukken haalbaar, grote tank, degelijk gebouwde auto en die B204i is volgens mij echt heel betrouwbaar. Fijne cruiser.
Onderhoud is nog redelijk ouderwets te doen in eigen beheer als hij dat kan.
Kijk even bij de aankoop tips in het 900Ng/ 9-3 topic en laat je daardoor niet afschrikken. En voor 1250 Euro koop je weliswaar een vergelijkbare auto misschien maaarrrrrrr......dat is nog geen SAAB 8)
Groet Dominique
.Vroeger.
1988 Escort RS turbo, onherstelbare schade gereden
.Voor de hobby en weer verkocht.
1992 Uno 1.1 S60 | 1997 starlet 1.3 XLI
.Voor nu.
1996 900 cabrio 2.0 turbo 185PK | 2000 9-3 Coupé 2.0i
1984 Polo 'Steilheck' 1.0
.Dagelijks.
2008 Vectra C Estate 1.8 16v

Gebruikersavatar
jippeheijnen
Donateur
Donateur
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 09 jan, 2026 14:41
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Saab 9-3 2.0 I 1998 Zwart € 1.250,00

Bericht door jippeheijnen » vr 22 mei, 2026 16:12

Thanks allemaal! Heb de adverteerder inmiddels benaderd... Ik kan nu met een redelijke zekerheid advies uitdragen. Bedankt voor jullie inzichten :D
Eerste auto: Saab 9-3 2.0i 1998 'Sabrina' :wink: