Saab 9-3 Turbo 2001 gereviseerde motor automaat

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Saab 9-3 Turbo 2001 gereviseerde motor automaat

Bericht door mailmichiel » za 13 dec, 2025 0:44

Graag even aandacht voor deze Saab. Via via hoorde ik dat deze Saab uit een erfenis te koop is. De overledene was tweede eigenaar en heeft de auto lang gehad en gekoesterd. Een echte Saab liefhebber. Dat kosten nog moeite gespaard zijn blijkt wel uit de motorrevisie die nog niet heel lang geleden heeft plaatsgevonden en dat toen ook de handbak door een automaat is vervangen. Ik zie wel twee kleine roestplekjes. Ik begreep ook dat er nog wel ruimte in de vraagprijs zit. Dus wil je een technisch goede turbo en bovendien eentje die blijvend youngtimer is, dan is dit je kans. Ik ken de auto verder niet. Contact met de verkoper via marktplaats.

https://link.marktplaats.nl/m2331516131?

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab 9-3 Turbo 2001 gereviseerde motor automaat

Bericht door Saapie » za 13 dec, 2025 7:47

Bijzondere auto. Combinatie turbo en automaat is zeldzaam

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » wo 24 dec, 2025 15:30

Nu €850,- das echt een koopje!

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » wo 24 dec, 2025 16:34

De advertentie is qua foto's en tekst nou niet echt aantrekkelijk te noemen dus misschien zijn er daardoor minder geïnteresseerden waardoor je een goede deal kan maken...

sev
Donateur
Donateur

Bericht door sev » wo 21 jan, 2026 16:50

Nog even terugkomend op deze spot/advertentie: ik heb n.a.v. dit bericht besloten om de Saab te gaan bekijken. Ik was namelijk op zo naar een toegankelijke 9-3 zonder al teveel franje; gewoon degelijk. In de eerste instantie was ik ook voorbijgegaan aan de advertentie op Markplaats, omdat deze er niet heel jofel uit zag. Door deze post werd toch weer mijn interesse gewekt. Via het contact met de verkoper kwamen de verhalen samen. Door het overlijden van de vorige eigenaar moest er veel geregeld worden en het verkopen van de auto was daar simpelweg ook een onderdeel van.

De familie kon zelf niet heel veel vertellen over de auto, maar het was inderdaad wel duidelijk dat de vorige eigenaar een liefhebber was; de volledige onderhoudshistorie tot recent september sprak boekdelen. Het werd ook snel duidelijk dat de reden van de wissel van handbak naar automaat gewoonweg was zodat de eigenaar er nog in kon blijven rijden zolang het kon.

Inmiddels staat ie bij mij voor de deur, dus dank voor deze spot! De Saab blijft binnen het forum en ik zal binnenkort eens kijken of ik een leuke introductie post kan plaatsen in het 9-3 subforum :)

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » wo 21 jan, 2026 17:09

O wat leuk om te horen!
Graag gedaan. Hij was van de oom van mijn ex. Hij heeft hem heel lang gehad. Daarvoor reed hij een 900 classic. Veel meer weet ik er ook niet van. Ja een liefhebber was het zeker. Fijn dat ie goed terecht is gekomen!
Michiel

Plaats reactie