https://www.autowereld.nl/saab/900/2-0- ... daal.nl%2F

Tja, voor die vraagprijs heb ik nog wel andere Saabs (meervoud) op het oog! En eventueel ook nog wel andere merken dan Saab. De enige bijzonderheid is de lengte. Die zie je toch niet als je achter het stuur zit.Ewout schreef: ↑wo 28 mei, 2025 20:19Mijn handen jeuken om deze 900 weer te sensibiliserenMaar dat gaat bij dergelijke vraagprijzen nooit gebeuren.

waar zou je mee beginnen? Ik wil wel een voorzetje geven:Ewout schreef: ↑wo 28 mei, 2025 20:19Mijn handen jeuken om deze 900 weer te sensibiliseren

Ik vind het juist bij de CD wel ten goede komen... door de langere wielbasis is de overhang van neus en kont optisch minder groot. Het totaal is wat gebalanceerder. Ik had laatst mijn zwarte CD en zwarte sedan naast elkaar staan en toen viel me dat pas op.Barten schreef: ↑do 29 mei, 2025 10:01Persoonlijk vind ik het verlengen van een auto het lijnenspel van het model meestal niet ten goede komen.
Puur uit interesse: waarom zou je dat doen?Style&Co schreef: ↑do 29 mei, 2025 10:00- Intercooler eruit

Puur vanwege de originaliteit. Omdat ik vind dat zeldzame modellen zoals de CD origineel zouden moeten zijn. Voor de performance kun je m inderdaad beter laten zitten
Dan zou-ie dus een beetje zoals deze worden:Style&Co schreef: ↑do 29 mei, 2025 10:00- MY83 grille monteren
- Kleine turbo badges op motorkap verwijderen
- 900 embleem van de kofferklep verwijderen
- TRX of US turbo velgen monteren
- Vinyl op dak verwijderen en opnieuw spuiten

behalve de turbo badges op de motorkap. Voor zover mijn info reikt zaten die niet op de 900 CD in 1983. Best apart want die zaten wel op de normale 3, 4 & 5 deurs 900 turbo's in 1983Super72 schreef: ↑do 29 mei, 2025 14:31Dan zou-ie dus een beetje zoals deze worden: