Kent iemand deze auto? Witte cabrio.

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
MvR
Geregistreerd lid

Kent iemand deze auto? Witte cabrio.

Bericht door MvR » do 27 mar, 2025 19:12

Afbeelding

https://www.saab-apeldoorn.nl/occasions ... k/3025983/

Kent iemand deze auto?

Met een lease-auto op de oprit (binnenkort - is een verhaal voor een ander deel vh forum), ben ik in dubio om onze huidige Honda CR-V te verkopen. Nu kan ik helemaal 'safe' spelen en weer een Honda kopen. Maar... het Saab-gevoel jeukt, zeg maar. En dan, waarom niet... een cabrio. Ik heb nog genoeg ander spul bij huis staan om in slecht weer mee te rijden. Ervaringen uit het verleden leren dat met een auto 'erbij' de kilometrage beneden de 5-7000 p/jr blijft.

Te koop bij Saab Apeldoorn waar we tussen 2003 en 2011 meerdere nieuwe 9-3s kochten. Super-tevreden in die tijd. Met alles. Gemakshalve ga ik er van uit dat het niet anders is in 2025.

Andere suggesties of wat verder opvalt aan of over deze auto is natuurlijk ook welkom. Ik ga zaterdag of maandag sowieso even kijken.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Kent iemand deze auto? Witte cabrio.

Bericht door Style&Co » do 27 mar, 2025 20:13

ik ken deze specifieke auto niet maar wel dit model 9-3 cabrio... in mijn ogen de beste cabrio die Saab gemaakt heeft. En dat B207 blok is een van de beste blokken die Saab ooit maakt. Er worden vermogens van 195 en 150 pk genoemd. De eerste zal een tune zijn (Hirsch, Dion, etc)... de tweede zal het originele vermogen zijn. Die 1.8t blokken lenen zich prima om er wat meer vermogen uit te persen. En de automaat trekt dat ook heel goed.

Ik vind de kleurstelling helemaal top... zo zou ik m zelf uitgekozen kunnen hebben; witte koets met zwarte kap en zwart interieur; strak en clean. En wees blij dat het handbediende voorstoelen zijn. Ik heb 2 cabrios gehad met elektrische stoelen; lekker luxe maar je moet wel enorm geduld hebben als je iemand achterin wilt laten stappen. Handbediend is veel sneller en meer hufterproof

Puur voor de looks zou ik deze auto wel wat meer Aero looks geven: aero mistlampen, een uitlaat/uitlaten+ contrasterende diffuser bij de achterbumper en een achterklep spoiler. Bonus style tip: 18 inch turbines (alu 90) staan bloedjemooi

Afbeelding

Kmstand is ook top... prijs is daar ook naar. Maar ze worden helaas niet meer gemaakt en deze moet wel een van laagste kmstanden hebben die momenteel te koop staat (in NL/Europa/Mondiaal). Hierbij geldt de uitdrukking; vind maar es een tweede

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 27 mar, 2025 20:14

Dank voor je uitgebreide reactie. Sluit wel aan bij wat ik dacht. Dat van die stoelen had ik me niet zo gerealiseerd. Mooi meegenomen dan, dat handbediende.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 28 mar, 2025 18:41

Vandaag wezen kijken. En de foto's bedriegen niet. Het is inderdaad een heel, heel fraaie auto. Op dit moment zit er teveel tussen als het om bijbetalen gaat. Dus ik denk dat een ander persoon dan ik heel gelukkig ga worden met deze auto.

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » vr 28 mar, 2025 18:54

Waarom niet kopen zonder inruil? Een Honda CR-V, ik neem aan dat je die wil inruilen, is een prima auto om zelf particulier te verkopen.
Zeker als het gewoon een eerlijke auto is zonder onderliggend "gezeur" zou ik dat zelf altijd doen.
Als je prijs goed is, verkoop je het altijd snel en zonder problemen is mijn eigen ervaring.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » vr 28 mar, 2025 19:51

Er gaat zeker geen auto bij komen. Wel in plaats van. Met momenteel 6 auto's is het wel genoeg (en twee personen die er mee rijden). Ook al heb de plek voor al dat blik.

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » ma 31 mar, 2025 18:58

Auto staat bij Dion te koop, dus 195pk zal we kloppen

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 31 mar, 2025 20:09

Ik heb er niet mee gereden. Maar gezien de reputatie van de verkoper (Saab Apeldoorn, Dion ken ik persoonlijk niet) geloof ik blindelings dat die 195 paarden onder de motorkap zitten!

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » ma 31 mar, 2025 21:23

Met een Dion kuurtje krijg je wel meer dan de 195.

Plaats reactie