9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4813
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » vr 29 mei, 2026 10:34

ondanks de aandacht verkoopt Ter Braake dit soort auto’s nog steeds. ook deze stond te koop voor 24.900. niets over schademeldingen
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9273
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Saapie » vr 29 mei, 2026 10:42

Ter Braake doet niks anders. Ik heb een jaar geleden een cabrio de op de brug gezien die daar was gekocht. Ondeugdelijk gerepareerde schade en daardoor giga veel roest aan het hele subframe.

In mijn ogen is dit een onbetrouwbaar bedrijf
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 1847
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 16:21
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Gårdarket » vr 29 mei, 2026 13:47

Saapie schreef:
vr 29 mei, 2026 10:42


In mijn ogen is dit een onbetrouwbaar bedrijf
Je verwoord het erg netjes. Ongelooflijk dat je op die manier je geld wil verdienen, over de rug van anderen. En het is ook geen incident ,het is de dagelijkse praktijk.
Wat ik nog het meest vreemd vind is dat de auto een aankoopkeuring heeft ondergaan, bij toch niet de minste. Daar moet toch het e.e.a. zijn uitgekomen. En als dat niet zo is, zegt het dan iets over de auto of zegt het iets over de keuring?
Een airco hoeft van mij niet zo nodig, ik ben van nature al koel genoeg.


Saab 900 T16S Aero, 2019-heden
Saab 99 gl, "Walnoot", det var en gång, 2012-2021
Subaru Outback

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9273
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Saapie » vr 29 mei, 2026 14:08

Ja, dat is verwonderlijk. Je zou zeggen dat er bij aankoopkeuring ook gekeken wordt naar schade verleden.

Het hele verhaal van deze auto zit vol vraagtekens.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.

Gebruikersavatar
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 8505
Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Wouter » vr 29 mei, 2026 14:44

Ik denk dat er nooit een aankoopkeuring door Mink in Breda is gedaan. Dat is eerder een aanname die in deze thread is ontstaan. Ik denk dat de huidige verkopende partij, die kennelijk in Breda woont, wel eens met de auto bij Mink in Breda is geweest en de naam van Mink gebruikt (c.q. misbruikt) om belangstellenden gerust te stellen door te zeggen dat de auto - in zijn ogen - goed is. Maar ik acht het zeer onwaarschijnlijk dat als je een auto koopt in Nijeveen Drenthe je 200 kilometer verderop in Breda een aankoopkeuring laat doen. Daarnaast acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat een Saab specialist, wanneer die echt een duidelijke opdracht zou krijgen tot het doen van een aankoopkeuring, geen melding zou doen van gerepareerde schade. Want als een auto zodanig in elkaar heeft gezeten, kan iedereen met verstand van auto's sporen van schadeherstel zien.

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4813
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » vr 29 mei, 2026 15:15

de beste man dacht de auto in te kunnen ruilen bij een garage totdat deze dat afblies vanwege de schadehistorie. en wringt zich in allerlei bochten om de auto te verkopen. En dat zal net als in Nijeveen wel lukken. De verkoper heeft de foto’s en linkje naar de schade en de info over de km-stand op moment van verkoop via de veiling.
Mink, zijn zoon, is/was ook actief op het saabforum misschien dat hij hier duidelijkheid over kan of wil geven. Kan mij ook voorstellen dat er niets over gezegd wordt.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Super72
Geregistreerd lid
Berichten: 550
Lid geworden op: di 31 mei, 2022 11:46
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Super72 » vr 29 mei, 2026 15:18

Wouter schreef:
vr 29 mei, 2026 14:44
Dat is eerder een aanname die in deze thread is ontstaan.
Nee hoor, de verkoper zegt het zelf met zoveel woorden:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... oduct=none
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.

www.ewoudhallebeek.nl

Gebruikersavatar
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1368
Lid geworden op: di 17 apr, 2012 20:18
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RonnieW » vr 29 mei, 2026 16:10

Deze handelaar (of zijn zoon) uit Nijeveen is zelf ook actief op dit forum maar houdt zich wijselijk stil...

viewtopic.php?f=129&t=191501
Saab 9³ Sport Estate 2.8 V6 T Aero Hirsch / 2006
Saab 9³ Sport Cabrio 2.0T Aero Hirsch / 2005
Saab 9³ Sport Sedan 2.0T Aero / 2004

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)
Berichten: 6928
Lid geworden op: za 19 jan, 2013 0:42
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Orphy » vr 29 mei, 2026 16:15

Laten we er vooral geen heksenjacht van maken.
2000 Viggen coupé lightning Blue stage 3
2004 9-5 Aero estate hazelnut Hirsch stage 2
2002 Honda x11
En een stage loper

Oh ja, en een vito als bedrijfswagen.

Op zoek naar een Aero interieur, bodykit, velgen of andere onderdelen voor je 9-3 of 9-5? www.orphyum.nl

Gebruikersavatar
busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)
Berichten: 4813
Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door busy » vr 29 mei, 2026 16:41

plus 1
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Snow Silver

SAAB HobbyClub Amersfoort

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 13080
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15
Regio: - kies een regio

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door RoelandV » za 30 mei, 2026 7:16

Mocht iemand ondanks alle bezwaren toch nog interesse hebben, geef dan aan dat je de Saab
hebt gevonden op Marktplaats. Daar kost-ie € 19.000. Op Autoscout24 is de vraagprijs € 22.900:

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 02acc2add6
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
Oosthoek
Donateur
Donateur
Berichten: 6252
Lid geworden op: di 30 mar, 2004 22:08
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Oosthoek » za 30 mei, 2026 12:32

Orphy schreef:
vr 29 mei, 2026 16:15
Laten we er vooral geen heksenjacht van maken.
Alles is wel zo'n beetje gezegd over deze auto toch? Wat mij betreft mag het topic dicht.
900i 8v 3drs MY85 cochenille rood, sinds 2004
9-5 Vector estate 2.3t MY07 zwart, sinds 2019

Gebruikersavatar
Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 9273
Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Saapie » za 30 mei, 2026 13:06

Waarom moet dit topic dicht? Als ie open blijft, dan doet ie functie als waarschuwing, anders zakt ie weg tussen de andere topics.

We moeten idd geen heksenjacht beginnen, maar er mag best gewaarschuwd worden.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.