bjoetie 900

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

bjoetie 900

Bericht door Marius0404 » wo 08 mei, 2024 12:03

van een collega-forummer,

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... rbo-s-1992

gave wagen.
ik weet niet hoe je die plaatjes van MP kopieert.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: bjoetie 900

Bericht door Saapie » wo 08 mei, 2024 12:59

Yep, is mijn auto. Bij restauratie is meer info te vinden. De vraagprijs is hoog, maar lager dan wat de auto en alle werkzaamheden hebbben gekost.

Ik stop met de Saabhobby als ik de auto op een goede manier kan verkopen ( ik ga hem niet voor weinig “weggeven” ). Dus wil er gewoon flink geld voor. En dat is de auto ook waard. Het is een Turbo S met gereviseerde motor en bak, en ook nog eens met een zeer mooi en fris interieur. Prijs is gebaseerd op vergelijkbare auto’s in de markt. Na de zomer gaan de onderdelen en de andere Saab er ook uit.

Volgende week zet ik hem ook op kleinanzeigen en autoscout.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 08 mei, 2024 13:36

Prachtig exemplaar 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » wo 08 mei, 2024 13:39

Wow wat een ontwikkelingen Saapie, de verkoop sowieso al, maar ook nog het stoppen met de hobby! Wat een stappen.
En lijkt mij in de huidige markt een volledig te rechtvaardigen prijs, wellicht zelfs nog gunstig te noemen. Heb mindere exemplaren te koop zien staan voor prijzen in de buurt van jouw vraagprijs.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » wo 08 mei, 2024 15:53

Dank! We gaan zien of ik krijg wat ik er voor wil hebben. Lukt dat niet, dan gaat ie niet weg. In het verleden heb ik soms een auto te goedkoop weg gedaan, mede door gunfactor. Dat gaat bij deze niet gebeuren. Ga hem gewoon alleen verkopen voor een bedrag waar ik blij mee ben.

Soms moet je het roer omgooien en een andere horizon opzoeken.

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » wo 08 mei, 2024 16:22

auto is de prijs zeker waard.

Ander merk of andere hobby?
Lef om dat dan gewoon te doen.

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » wo 08 mei, 2024 20:56

Hele mooie auto en wat een lijst met upgrades!

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 12 mei, 2024 11:03

Auto staat niet meer op MP. Ik werd overspoeld met berichten ( bijna 100 in een paar dagen) maar veelal door geïnteresseerden met een ontoereikend budget, die begonnen te zeuren dat de Saab bij hen in een warm nest terecht komt. Prima allemaal, maar als je dan 50% korting vraagt, dan denken ze kennelijk dat saabliefde ook financieel ontoerekeningsvatbaar maakt. Ik ga de auto nu eerst maar even in de stille verkoop houden. Zie wel wat de toekomst brengt. Ondertussen ga ik met dit mooie weer flink gas geven, want het ding stuurt geweldig.

Moraal van het verhaal; saab is een slechte investering. Dat wisten we al. Maar bij verkoop blijkt dat er veel fans zijn van het merk, maar ze willen allemaal vooral “goedkoop”.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » zo 12 mei, 2024 12:40

Denk dat kleinanzeigen/mobile.de geen gek idee is. Hier in D worden andere prijzen betaald...

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » zo 12 mei, 2024 13:15

Het is met Saab al net als met MG.

Belangstelling is er wel, maar alleen voor de absolute bodemprijs, en dan vooral weer voor de handel. We zijn nou eenmaal een volk van sjaggeraars en kruideniers.

Momenteel zie je veel fraaie MG-F en TF's naar het buitenland gaan, omdat ze daar wel een fatsoenlijke prijs willen betalen.

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 12 mei, 2024 13:53

De laatste “echte” MGs doen over de grens idd veel betere prijzen. Lancia ook. Een goede thema Turbo IE is in Nederland onverkoopbaar haast, maar elders in EU gaan ze weg voor boven 10k.

Met de 900 is het bekende verhaal; iedereen zoekt een koopje en denkt dan zo’n auto even op te knappen. Nou, dat laatste kost veel, zeker als je het goed wilt doen. Daarom zie je ook zo veel doorschuif auto’s op MP, zoals laatst die platana turbo S. 13k vragen en dan ontbreekt het zo belangrijke en typische suede interieur ( vind dat maar eens in goede staat). Maar bij echt goede exemplaren krijg je gezeur dat het allemaal zo veel kost. Het vervelende is dat je beleefd wil blijven via MP, maar na drie dagen had ik het wel gehad. Een paar keer telefonisch contact gehad met geïnteresseerden die meteen op de “gunfactor” beginnen te spelen. Er waren er twee die een standaard itje wilden inruilen voor 8000 / 9000 euro (Ik ben niet gek) Of ze roepen hij is niet origineel door trionic. Dat laatste is in drie uur terug te bouwen. Meerendeel zit nog in de auto.

Het besluit om de auto te verkopen was rationeel, en daar sta ik nog steeds achter. Maar het verkoopproces in Nederland is dermate vervelend dat ik de auto nog liever wegzet, als verkoop in buitenland niet lukt.

Het volgende project zou op termijn een plataan grijze of le mans turbo s zijn geweest. Mijn droomkleuren Of een Lancia Delta. Ook een van mijn wensauto’s.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 12 mei, 2024 15:13

Als particulier je gekoesterde auto verkopen is ellende, zeker via marktplaats. Maar elk kanaal heeft zijn downside. Ik kies zelf vaak Autoscout, maar daar moet je ook geduld voor hebben. Facebook 'heb' ik zelf niet. Kleinanzeige.de is wel een goede optie van gj900, vind ik.

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » zo 12 mei, 2024 15:26

Met zo'n auto moet je over het algemeen geduld hebben. Maar snap de frustratie van MP volkomen, daar komt af en toe erg raar volk op af. Ben wel van mening dat als je een vraagprijs hebt in de advertentie je al veel ergernis had kunnen voorkomen. Anyway, het is en blijft een liefhebbers auto, daar komt heus wel iemand voor en tegen die tijd kan het ineens heel snel gaan. Het zou leuk zijn als de auto hier in NL bleef maar als je in het buitenland gaat adverteren snap ik dat volkomen.
Tot die tijd: geniet er maar van!

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » zo 12 mei, 2024 18:27

inderdaad, beetje geduld en autoscout24; je hebt een liefhebber nodig voor een auto in deze staat en die zitten ook allemaal op dit forum :wink:

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 12 mei, 2024 18:37

Geduld is het probleem niet. Het zijn de hoeveelheid onzin reacties. Prijs had ik aanvankelijk genoemd in de advertentie, maar toen kreeg ik dus ook bedelberichten. Maakt allemaal niet uit, ik geniet nu met dit mooie weer volop van de auto, en als zich een koper aandient, dan zie ik wel.

De auto die ik wellicht als vervanger wilde kopen, is inmiddels verkocht… dus ik heb helemaal geen haast meer

Plaats reactie