Weer een jubileum 96 te koop.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

- Berichten: 3849
- Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Vraagprijs was drie jaar geleden €10.500, nu €6.900. Het valt me op dat veel 96's lang te koop blijven staan (en dat de vraagprijzen onrealistisch zijn).
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Voor 10.9 en een beetje kocht je in die tijd een perfecte 96 Jubileum. Dat 'ie toen is blijven staan zal zeker te maken hebben met de km.stand die toen gemeld werd: meer dan 6 ton.
Iets meer werk gestoken in deze, zou al zorgen voor meer uitstraling: de zwarte rallystreep onderaan de flanken, het 96GL-plaatje op goede hoogte. Wat meer foto's van de carrosserie. Allemaal zaken die je zelfs voor 7000 euro nog wel mag verwachten. Ik neem niet eens de moeite om te gaan kijken, hoewel ik in de buurt woon en een groot fan ben van de Jubileum-uitvoering.
Iets meer werk gestoken in deze, zou al zorgen voor meer uitstraling: de zwarte rallystreep onderaan de flanken, het 96GL-plaatje op goede hoogte. Wat meer foto's van de carrosserie. Allemaal zaken die je zelfs voor 7000 euro nog wel mag verwachten. Ik neem niet eens de moeite om te gaan kijken, hoewel ik in de buurt woon en een groot fan ben van de Jubileum-uitvoering.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Super72
- Geregistreerd lid
- Berichten: 550
- Lid geworden op: di 31 mei, 2022 11:46
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Een verschijnsel dat zich niet alleen voordoet bij de 96, maar bij alle auto's uit de periode van (pak hem beet) 1950 tot 1975. Het is een ijzeren wetmatigheid dat kopers van klassiekers een voorkeur hebben voor auto's waar zij warme jeugdherinneringen aan bewaren ('de auto van mijn vader', 'mijn droomauto toen ik 14 was'). En dus gaat de 'gewilde periode' gelijk op met de demografische ontwikkeling. De markt voor pre war-auto's (type T-Ford) is zo goed als verdwenen; geen hond wil ze meer hebben. Niet alleen omdat ze in het huidige verkeer totaal onbruikbaar zijn, maar vooral omdat de mensen die die vehikels op waarde wisten te schatten ('de auto van mijn vader'- jawel) inmiddels zijn uitgestorven. Hetzelfde lot is nu de 96 en zijn tijdgenoten beschoren: het aantal potentiële kopers neemt zienderogen af, want hoogbejaard. Dat de prijzen daarmee kelderen, moge duidelijk zijn, hoewel een enkeling nog steeds denkt met zijn Triumph TR3 of Volvo Amazon op een goudmijn te zitten. Das war einmal. De nieuwe generatie autoliefhebbers vindt dat prehistorisch rommel. Anno 2025 worden vooral auto's uit de periode 1980-2000 begeerd. Vintage, zoals de doelgroep ze noemt. GTI-tjes beleven hoogtijdagen nu.Ronnes schreef: ↑di 21 okt, 2025 9:26Het valt me op dat veel 96's lang te koop blijven staan
Laatst gewijzigd door Super72 op wo 22 okt, 2025 13:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.
www.ewoudhallebeek.nl
www.ewoudhallebeek.nl
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Goed punt! Ik heb trouwens nog een 205 1.6 automaat in de schuur staan die wel weg mag voor een niet al te gekke prijs.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Super72
- Geregistreerd lid
- Berichten: 550
- Lid geworden op: di 31 mei, 2022 11:46
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
.....
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.
www.ewoudhallebeek.nl
www.ewoudhallebeek.nl
-
Henk-Jan
- Donateur

- Berichten: 14728
- Lid geworden op: vr 01 sep, 2006 9:30
- Regio: Outside Europe
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Mocht iemand voor een grijpstuiver z'n Sonett II tweetakt kwijt willen, vind ik er wel een plekje voor, laat maar van je horen!Super72 schreef: ↑di 21 okt, 2025 12:29Hetzelfde lot is nu de 96 en zijn tijdgenoten beschoren: het aantal potentiële kopers neemt zienderogen af, want hoogbejaard. Dat de prijzen daarmee kelderen, moge duidelijk zijn, hoewel een enkeling nog steeds denkt met zijn Triumph TR3 of Volvo Amazon op een goudmijn te zitten. Das war einmal.
Verder denk ik dat je een goed punt hebt, nóg een reden onze 96 niet snel weg te doen!
Nieuwe liefde: 9-3x XWD (MY11) + 9-3 Cabrio (MY01) + 96 TT (MY64) + Saabo (MY67/68?) 2017 - ...
Hervonden liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
Hervonden liefde: 9000 CS 2.3i Automaat (MY92) 2006 - 2013 & 2020 - ...
-
silvandam
- Donateur (3x)

- Berichten: 2040
- Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
En die rijdt leuk hoor!! Waar zo’n Saabforum allemaal niet goed voor is. Bedankt voor het leuke gebakje, Menno!MvR schreef: ↑di 21 okt, 2025 15:57Goed punt! Ik heb trouwens nog een 205 1.6 automaat in de schuur staan die wel weg mag voor een niet al te gekke prijs.
Saab 99 L MY1974, Veronagroen
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat
-
redmervand
- Donateur (6x)

- Berichten: 1936
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Jij koopt ook alles met 4 wielen en een stuur of niet?! 

Saab 96 '72 in Tyrolergrön
-
Guido900T
- Donateur (3x)

- Berichten: 1603
- Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Goede observatie. Maar om klassiekers van vóór 1980 nou prehistorische rommel te noemen?Super72 schreef: ↑di 21 okt, 2025 12:29Het is een ijzeren wetmatigheid dat kopers van klassiekers een voorkeur hebben voor auto's waar zij warme jeugdherinneringen aan bewaren en dus gaat de 'gewilde periode' gelijk op met de demografische ontwikkeling.
900 Turbo 16 sedan, man. 175 pk, 1990 Le Mans blue
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)
9000 Turbo 2.0 CSE, aut. 230 pk (Dion HPT), 1996 Black
9-3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet, aut. 205 pk, 2002 Steel grey (lpg)
9-5 Turbo 2.3 Aero Estate, aut. 260 pk (Dion HPT) 2003 Silver (lpg)
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Vast niet alles. Sil heeft goede smaak en koopt uitsluitend verfijnde automobielen. Niet voor niets was de slogan: "Je voelt je lekkerder in een Peugeot!"
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Super72
- Geregistreerd lid
- Berichten: 550
- Lid geworden op: di 31 mei, 2022 11:46
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Wel goed lezen, hè?Guido900T schreef: ↑ma 01 dec, 2025 22:56Maar om klassiekers van vóór 1980 nou prehistorische rommel te noemen?![]()
Als je de boom ziet voordat je hem raakt, dan heb je onderstuur. Hoor je hem alleen, dan heb je overstuur.
www.ewoudhallebeek.nl
www.ewoudhallebeek.nl
-
silvandam
- Donateur (3x)

- Berichten: 2040
- Lid geworden op: ma 31 dec, 2018 12:27
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Dat klopt bijna! Een belangrijk detail ontbreekt nog. Het moeten auto’s zijn waar ik op een of andere manier een jeugdherinnering aan heb. Verder heb je wel aardig gelijk!
Saab 99 L MY1974, Veronagroen
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat
Saab 96 MY1978, Bordeauxrood
Saab 900 GLE MY1984, Platinablauw
Saab 900S cabrio MY1992, 170 Zwart
Saab 900 TurboS cabrio MY1993, Lemansblauw
Volkswagen T3 1.9td MY1983, Medium Blue
Peugeot 205 GT MY92, 1.6 automaat
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Als TR3A-eigenaar: inderdaad. Ook hebben die merkenclubs te maken met een veroudering van hun ledenbestand. Da's vaak wel tekenend.
Je ziet een shift naar 'modernere auto's'. Wat weer een obstakel is voor veel klassieker-bedrijven: elektronica is vaak niet hun sterkste punt. En vanaf de jaren '90 maakte elektronica in auto's een behoorlijke sprong. Met alle gevolgen. Kijk maar eens rond op het forum en lees dan hoeveel vragen gerelateerd zijn aan elektrische/elektronische storingen in 900 en 9000-modellen.
Je ziet een shift naar 'modernere auto's'. Wat weer een obstakel is voor veel klassieker-bedrijven: elektronica is vaak niet hun sterkste punt. En vanaf de jaren '90 maakte elektronica in auto's een behoorlijke sprong. Met alle gevolgen. Kijk maar eens rond op het forum en lees dan hoeveel vragen gerelateerd zijn aan elektrische/elektronische storingen in 900 en 9000-modellen.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Een 205 blijft voor mij iets magisch. Mijn broer had een GTi, en nadat ik mijn rijbewijs had behaald was de Gti de eerste auto waarmee ik lange afstanden afgelegd heb, naast de 9000 T16 van mijn vader.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
Saapie
- Donateur (2x)

- Berichten: 9273
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Klopt. Heel veel zaken die nu langs komen hebben te maken met elektra: ik denk dat dit nu ook komt door de leeftijd. Ecu’s, sensoren en bedrading hebben niet het eeuwige levenMvR schreef: ↑di 02 dec, 2025 9:17
Je ziet een shift naar 'modernere auto's'. Wat weer een obstakel is voor veel klassieker-bedrijven: elektronica is vaak niet hun sterkste punt. En vanaf de jaren '90 maakte elektronica in auto's een behoorlijke sprong. Met alle gevolgen. Kijk maar eens rond op het forum en lees dan hoeveel vragen gerelateerd zijn aan elektrische/elektronische storingen in 900 en 9000-modellen.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.