Weer een jubileum 96 te koop.
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
In geen 5400 jaar.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
klaasj
- Donateur (8x)

- Berichten: 2919
- Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Zo is het. Leuke one off a kind maar meer ook niet.MvR schreef: ↑zo 01 jun, 2025 22:15In geen 5400 jaar.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Het enige 'Jubileum'-kenmerk is het schildje op het klepje van het handschoenenvakje. Nou, poeh! En dat klepje draai je zo los (paar parkers) en zet je over... Ik vraag me af of het niet nog erger is: het lettertype (ofwel font) van de cijfers op het schildje kloppen niet met het font van alle andere schildjes die ik gezien heb. Alsof het plakcijfers zijn!
Verder is het een bij elkaar geraapt zooitje; verkeerde knippers voor en achter, bekleding is mooi gestoffeerd maar helemaal fout. Laten we het maar niet over de kleur hebben. En de verkoper laat (heel kunstig) niet het chassisnummer zien.
Heel hard weglopen!
Verder is het een bij elkaar geraapt zooitje; verkeerde knippers voor en achter, bekleding is mooi gestoffeerd maar helemaal fout. Laten we het maar niet over de kleur hebben. En de verkoper laat (heel kunstig) niet het chassisnummer zien.
Heel hard weglopen!
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

- Berichten: 3849
- Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
-
Alex B
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2950
- Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:40
- Regio: Norge - Noorwegen
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Voor de puristen is dit een gruwel maar ik vind 'm leuk. Wou dat mijn groene restauratieproject er zo bij stond.Ronnes schreef: ↑zo 01 jun, 2025 21:26# 56 wordt nu online geveild. Geschatte bodemprijs is € 5400. Hij stond eerder bij E&R Classics te koop voor €16.950.
![]()
Alex
1975 96; al meer dan 5 jaar een 5-jarenproject
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate
1983 99; in dankbare herinnering naar de donorhemel
1973 Sonett
1994 9000 Aero in donorstatus
2002 9-5 Aero Estate
1997 9000 Aero
2004 9-5 Aero Estate
-
redmervand
- Donateur (6x)

- Berichten: 1936
- Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 21:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Ik vind hem er eigenlijk ook wel best ok uitzien.
Ze zijn er ook minder, en ja smaak is persoonlijk
Ze zijn er ook minder, en ja smaak is persoonlijk
Saab 96 '72 in Tyrolergrön
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Berichten: 1393
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Route 66 auctions is de eigen veiling van ER classics als ik de site zo bekijk. Bieden vanaf 5400 euro maar daar zal hij niet voor gegund worden gezien de oorspronkelijke vraagprijs. Smaken verschillen inderdaad, als je vindt dat een jubileumuitvoering blauw moet blijven dan voldoet deze daar niet aan, er is verder ook niet zoveel over van de kenmerken van dat model, maar who cares als je hem mooi vindt?
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Ik ga wel mee in het idee dat het een leuke Opal Green 96 is. Origineel of niet. Wat me steekt (en dat heb ik ook al eens verkondigd n.a.v. een tweetakt) is dat verkopers willens en wetens met 'feiten' gaan strooien die op z'n minst twijfelachtig zijn... En dat je een advertentie moet analyseren alsof het een VWO-examen Begrijpend Lezen is!
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Oelo74
- Donateur (5x)

- Berichten: 1393
- Lid geworden op: zo 08 jul, 2018 10:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Nummer 70 staat te koop op Marktplaats. Opknappen of voor onderdelen. Veel roest, loopt niet. Op LPG.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/old ... onderdelen
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/old ... onderdelen
-
Ronnes
- Donateur (2x)

- Berichten: 3849
- Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
# 70 stond vorig jaar ook te koop, vraagprijs was €2500. Auto heeft een zeldzaam schuifdak. Is nu gereserveerd, zie ik.
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
-
jorisk
- Donateur

- Berichten: 16
- Lid geworden op: za 24 okt, 2009 17:07
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
En het mooiste editienummer staat te koop in Duitsland:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 1-216-8453
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 1-216-8453
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Da's wel leuk ja. Te zien aan de achtergrond van een paar foto's kun je hier in NL bij een zeker adres wel informatie opvragen over het hoe en wat van deze auto!
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

- Berichten: 3849
- Lid geworden op: ma 01 okt, 2007 21:15
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Nr # 041 staat nu te koop in Arnhem (stond 3 jaar geleden ook al te koop) vraagprijs €6.900:


https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/sa ... _level=t10


https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/sa ... _level=t10
Saab 96 '61 ('86-98 ~ '11- )
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
Saab 9-3 Cabrio LPG '05 ('11-)
Saab 93B '58 ('12-)
-
MvR
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: zo 18 nov, 2007 13:00
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Hoe kun je nou een 96 L V4 aanbieden wanneer er GL op de spatborden staat?
Stoelen zien er prima uit. Maar er mankeert nogal wat aan de details. En ik herinner me vaag dat we het toen over de km.stand hadden die wel astronomisch was.
Stoelen zien er prima uit. Maar er mankeert nogal wat aan de details. En ik herinner me vaag dat we het toen over de km.stand hadden die wel astronomisch was.
Saab 96-rijder sinds 1980 - met onderbrekingen. Momenteel in het bezit van 3x een V4:
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
* 1973 Saab 95; gerestaureerd
* 1976 Saab 96: work in progress; dient nu als voorbeeld
* 1980 Saab 96: barn-find; langzaam mee aan het werk.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
- Berichten: 12894
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
- Regio: España - Spanje
Re: Weer een jubileum 96 te koop.
Het is een 96 GL maar de handelsbenaming volgens de RDW is 96 L V4.
De kmstand was idd > 600 kkm.
De kmstand was idd > 600 kkm.
MH
Bekijk ze maar.
'77 96 cabrio
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register
Bekijk ze maar.
'77 96 cabrio
Saab Sonett register Benelux
Saab 96 Jubileumregister
Saab 95 register