Weer een jubileum 96 te koop.

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door 72sonett3 » di 15 feb, 2022 21:47

Ik zie een (choke) knopje op de stuurkolom, links van het contactslot.

Gebruikersavatar
Tjøørd
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Tjøørd » di 15 feb, 2022 22:25

Die in Doesburg toch, de #117? Daar zie ik een waterchoke op de carburateur, en bij het stuur een draaiknop van de (mijns inziens niet heel mooie) stuurbekrachtiging. Geen handchoke?

Carburateur is wel vooruitgang vind ik, dat luchtfilter kan me dan weer niet bekoren.

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door 72sonett3 » di 15 feb, 2022 22:48

Ja, ik zie het, de thermostaatdinges van de carburateur, dus toch automatisch.

MvR
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door MvR » wo 16 feb, 2022 1:09

Stuurbekrachtiging... goede aanvulling op het rijplezier dat je met/in een 95/96 kunt hebben. En waarom niet: de prachtigste klassieke auto's worden tegenwoordig met een elektrische (elektronische?) stuurbekrachtiging uitgerust; bijna iedere klassieke Jaguar bijvoorbeeld. Eerlijk gezegd staat het bij mij ook op de wensenlijst (mede vanwege vastgestelde artrose in beide handen).

Mijn keuze zou de minst-rotte zijn... Maar waarom nou weer dat gesmeer op de binnenschermen onder de motorkap bij #117?

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Oelo74 » wo 16 feb, 2022 8:29

Als het aan de orde zou zijn koos ik eerder voor stuurbekrachtiging bij de 99 dan bij de 96.

MvR
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door MvR » wo 16 feb, 2022 9:15

Mee eens; raar ook dat ze dat nooit als een optie hebben aangeboden. Zeker op de latere modellen (met bijv de H-motor). Aan de andere kant elektrische stuurbekrachtiging was er toen (denk ik) nog niet.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » wo 16 feb, 2022 10:11

MvR schreef:
wo 16 feb, 2022 1:09
Maar waarom nou weer dat gesmeer op de binnenschermen onder de motorkap bij #117?
Dat is een Dinitrol of Waxoyl behandeling. 40 jaar geleden bijna onzichtbaar, maar door jaren inwerken van vuil ziet het er nu zo uit. Kan gemakkelijk verwijderd worden met wasbenzine. Onder zit er dan vers glanzend plaatwerk.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door 72sonett3 » wo 16 feb, 2022 20:21

MvR schreef:
wo 16 feb, 2022 1:09
..gesmeer op de binnenschermen ...
Ja, ze hadden het daar voor die vraagprijs wel eens schoon mogen maken en ook het kachelhuis opnieuw spuiten, en met een nieuwe sticker... en een klokje met oranje wijzers zoals de rest.

Gebruikersavatar
Speed4Life
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Speed4Life » vr 18 feb, 2022 15:03

Beste leden!

Ik dacht het volgende ook hier nog even te delen: Met iets meer werk maar alsnog een eerlijke auto voor de liefhebber :-)

https://www.catawiki.com/l/55873953

Mvg

MvR
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door MvR » vr 18 feb, 2022 15:11

Ja, ik zag 'm staan. Ik heb de afgelopen maanden 'langs de zijlijn' de dagelijkse perikelen van een 'one owner since new' 96 uit '74 gevolgd. Toen die auto kaal was, leek het allemaal wel mee te vallen. Leek... Wat was dat een klus zeg! Ik zeg nu tegen iedereen: koop de auto met het beste plaatwerk, die je vinden kunt en blijf weg van gerotte exemplaren.

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Oelo74 » zo 20 feb, 2022 10:38

Oelo74 schreef:
ma 14 feb, 2022 22:38
#072 wordt op Catawiki geveild.
Zie viewtopic.php?f=39&t=179001#p1934349
Speed4Life schreef:
vr 18 feb, 2022 15:03
Beste leden!

Ik dacht het volgende ook hier nog even te delen: Met iets meer werk maar alsnog een eerlijke auto voor de liefhebber :-)

https://www.catawiki.com/l/55873953

Mvg
Met een hoogste bod van €2.400 is de veiling gesloten, daarmee heeft #072 niet de minimumprijs gehaald.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Ronnes » zo 27 feb, 2022 21:31


Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door 72sonett3 » zo 27 feb, 2022 22:49

Mooi opgeknapt.
"96GL" logo zit wel veel te laag, binnenlicht deurschakelaar rechts ontbreekt.

Gebruikersavatar
Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door Oelo74 » ma 28 feb, 2022 8:11

Oelo74 schreef:
zo 20 feb, 2022 10:38
Met een hoogste bod van €2.400 is de veiling gesloten, daarmee heeft #072 niet de minimumprijs gehaald.
En nu op herhaling op Catawiki.
https://www.catawiki.com/nl/l/55876969- ... er-v4-1979

MvR
Geregistreerd lid

Re: Weer een jubileum 96 te koop.

Bericht door MvR » ma 28 feb, 2022 9:13

72sonett3 schreef:
zo 27 feb, 2022 22:49
Mooi opgeknapt.
"96GL" logo zit wel veel te laag, binnenlicht deurschakelaar rechts ontbreekt.
Ziet er inderdaad mooi uit. Veel foto's is ook altijd goed. Wel vers-lijkende onderkant-bescherming.

Plaats reactie