9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA

Bericht door Henk-Jan » wo 05 feb, 2025 11:10

J.vandermeulen schreef:
ma 03 feb, 2025 19:19
Waarom heeft een auto uit Zweden altijd rot? Ik dacht dat de waggohs uit het Noorden daar vrij van waren omdat ze daar geen zout of grit strooien.
In de mildere regio's van Zweden is het helemaal erg. Omdat de auto toch nooit lang schoon blijft bij sneeuw en regen en prut (+ zout op de weg), hebben velen maar weinig plezier aan het geregeld wassen van de auto. Zo kan het zout lekker inweken. :)

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » do 06 feb, 2025 0:21

Dan heb ik kennelijk mazzel met mijn boevenbak. Mijn X je heeft een tijd stil gestaan in Zweden omdat de vorige eigenaar naar verluid een tijd in een staatshotel verbleef.
Ik zie geen sporen van een aftermarket roestbehandeling en er zit aan de onderzijde wel wat roest maar niet schrikbarend.
Sinds haar verblijf in Nederland slaapt ze onder dak en bij vies winterweer blijft ze daar.

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » do 06 feb, 2025 13:20

Het is met alles zo, het is langer lelijk dan mooi!

Hier bij ons op de wegen is het ook niet heilig. Wat dat betreft kun je de auto’s wel beter uit californie importeren :-P+

ingka
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ingka » za 08 feb, 2025 16:25

J.vandermeulen schreef:
ma 03 feb, 2025 19:19
Waarom heeft een auto uit Zweden altijd rot? Ik dacht dat de waggohs uit het Noorden daar vrij van waren omdat ze daar geen zout of grit strooien.
Zuid-Zweden hier .. moet altijd een beetje gniffelen om deze mythe.
Heb gisteravond ruim 40 km achter een strooiploeg gehangen op de 23 omdat ik er niet voorbij kon .. ik hoef voorlopig geen zout meer op mijn frieten.
Ik woon aan een grusväg (grindweg) en inderdaad in droge zomers gooien we er ook wat zout op tegen het stuiven.
Wel is het zo dat er bij veel sneeuw geen zout maar grind wordt gestrooit .. wat weer andere challenges oplevert (lakschade bijvoorbeeld en een Nederlandse garagist die dacht dat ik in Marokko in de woestijn gereden had .. hij verwarde de ‘s’ op mijn kenteken met Spanje … )

Wellicht dat er ten noorden van de skigebieden (Are) niet meer gestrooid wordt, maar ten zuiden is zeker een zoute boel

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » za 08 feb, 2025 16:45

Dat klopt dan toch precies met wat J.vandermeulen schrijft?

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » vr 09 mei, 2025 23:02

Het blijven leuke puzzeltjes... (ik wil er verder niet veel van vinden overigens)

Een rode 9-3 V6 cabrio Aero automaat op marktplaats met in de kofferbak een kentekenplaat uit Ohio:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... 9271ee4647

142.000 km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een op het oog identieke schadeauto in Ohio (dezelfde kilometerstand, velgen, stickers, dubbele antenne, interieur, opties):

https://bid.cars/en/lot/0-38245592/2008 ... U586008299

YS3FH71U586008299
89 798 mi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » za 10 mei, 2025 8:22

Ik zie een nieuw format spelshow. Traceer de schadebak. Presentatie verzorgd door Tom Waes .

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » za 10 mei, 2025 9:19

Spotten is niet zo moeilijk; alle auto’s van dit bedrijf lijken wel een schade verleden te hebben.

Barten
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door Barten » za 10 mei, 2025 19:54

Aan de schade te zien is deze ten prooi gevallen aan een dolle stier. De kleur rood en stieren zijn niet zo’n fijne combi.

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » za 10 mei, 2025 20:30

De handel in dit soort autos was laatst in het nieuws. Hoewel deze schade wel te overzien, is de schade aan de sport estate wel serieus.

busy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door busy » za 10 mei, 2025 21:35

Ja dat ging over groep die usa schadeautos die daar total loss waren en niet meer de weg op mochten hersteld werden in Litouwen en in Europa verkocht ‘als nieuw’ deze groep is ‘opgerold’ door justitie.

https://www.autoblog.nl/nieuws/koop-gee ... to-7098361

frits 9-3
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door frits 9-3 » zo 11 mei, 2025 9:09

De schade aan de cabrio lijkt wel mee te vallen. Die aan de estate waar dit topic mee begon is wel andere koek.

Ik zou als koper erg voorzichtig zijn en een check op het vin nummer doen, zodra je weet dat de auto een import is. Als het om cabriolets gaat is het nu wel hoog seizoen. Zie je ook aan het aantal aanbiedingen de laatste weken.

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » zo 11 mei, 2025 9:29

Het is voor ons een uitdaging om auto's van het merk Saab te zoeken die eruit als nieuw en waarvan alle historie bekend is.

Als het inderdaad de schadebak is zoals aangegeven, vind ik bovenstaande extract uit de advertentie volkomen dubieus.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 11 mei, 2025 10:42

Een uitdaging kan ook te groot zijn. :wink:

babbel
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: 9-3X 4x4 ROOD Schadebak USA/ documantaire schadeauto's USA

Bericht door babbel » ma 20 okt, 2025 10:47

Als afsluiting van dit onderwerp een heel interressante documantaire/onderzoek in Duitsland van het SWR-programma "Betrifft" over:

De Handel en Wandel van "schadeauto's uit de USA"
met toch wel schokkende informatie tav de verkoop van 175.000 schadeauto's PER DAG welke wereldwijd uitgevoerd worden naar 170 landen.

De moeite waard om adviezen over te nemen.

https://www.youtube.com/watch?v=5UAZ5bb0-Ho&t=2418s

Plaats reactie