93B - 1957 - origineel NL

Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

93B - 1957 - origineel NL

Bericht door Joopyboy » vr 19 jun, 2026 10:22

Wat een Snoepje zeg! :wow:
Een origineel in Nederland geleverde 93B.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook bekend als de coverstar van het boek 'Saab meer dan een merk' :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Bericht door Henk-Jan » vr 19 jun, 2026 11:58

Heeeeeel mooi. Ben je aan het rondkijken naar wat anders? :wink:

Gebruikersavatar
Mark14
Geregistreerd lid

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Bericht door Mark14 » vr 19 jun, 2026 12:50

Stond in mei nog op Bring A Trailer, daar staat de complete listing.

https://bringatrailer.com/nl/listing/1957-saab-93-2/

MvR
Geregistreerd lid

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Bericht door MvR » vr 19 jun, 2026 13:00

150+ foto's op BaT? Da's wel een goede advertentie.

40k is veel, maar vind maar eens een andere, een betere voor minder geld. Origineel Nederlands is voor mij wel extra waarde.

Gebruikersavatar
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Bericht door Ronnes » vr 19 jun, 2026 13:44

Mooie 93, maar niet origineel en zeker geen '57 (chassisnr swap?). Hoogste bod op BaT was € 14.000.
MvR schreef:
vr 19 jun, 2026 13:00
40k is veel, maar vind maar eens een andere, een betere voor minder geld. Origineel Nederlands is voor mij wel extra waarde.
Voor €30.000 minder heb je deze. Heb je zoveel over voor ONK? :wink:

MvR
Geregistreerd lid

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Bericht door MvR » vr 19 jun, 2026 14:22

Is ook aanlokkelijk. Maar toch zou ik als eerste naar de rode gaan kijken. Wat daarbij ook belangrijk is: de hoeveelheid papieren en foto's.

Los daarvan het is een hypothetische zoektocht. Ik ben niet op zoek naar een 2-takt. Ik verwacht echt dat die op enig moment van de weg gehaald gaan worden vanwege 'de uitstoot'.

Eelco9-3
Geregistreerd lid

Re: 93B - 1957 - origineel NL

Bericht door Eelco9-3 » vr 19 jun, 2026 19:15

De motor is in elk geval niet de originele 750cc zoals omschreven, maar een latere 841 cc uit de 96.

Plaats reactie