Ergens in Nederland een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
theun
- Donateur (3x)

Bericht
door theun » vr 01 mei, 2026 8:20
Tot voor kort stond deze voor, ik meen, 3.750,- op marktplaats… mijn aanname is dat iemand de auto bekeken heft met kennis van zaken en dat de auto wellicht toch wat tegenvalt. (Anders komt een ruime prijshalvering wat uit de lucht vallen)
Maar wellicht wel tof voor iemand die handig is en minder financiële middelen..
-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » vr 01 mei, 2026 9:00
Leuke auto. Ik zie roest bij het opera-raampje, onder oo de bekende plek bij het rubber. Verder storing in de airbag ( srs) lampje. Meest voor de hand ligt dat een van de as-doorgangen gedaan moet worden. Dat kost ongeveer 500 tot 750 euro per kant als je het laat doen. Dat zal de reden zijn dat er nog maar een APK tot 2 mei op zit
Verder bijzonder ding; late 900 met schuifdak. Hij heeft een vraagprijs dat je hem ook opzij kan zetten voor later. Maar dan moet je ruimte hebben.
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » vr 01 mei, 2026 9:06
Dat zijn een hoop aannames op basis van een fotootje en een prijs?
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Bericht
door Rik Tuin » vr 01 mei, 2026 9:21
Afgezien van de (wellicht tegenvallende) staat en hoge km-stand, vind ik het wel een schitterende wagen.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Bericht
door Rik Tuin » vr 01 mei, 2026 9:27
Bovendien eerste eigenaar.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » vr 01 mei, 2026 9:50
in het laatste jaar waren de NL run out versies van de 900i altijd voorzien van schuifdak (de lpt's gek genoeg niet). Maar dat deze ook airco heeft maakt m wel bijzonder. De kmstand is hoog maar ik vind de auto er op de fotos goed uitzien. Prijs is laag, dan mag er ook wel wat werk aan zitten (laswerk waarschijnlijk)
PS de injectie runouts stonden op Turbo92 alu velgen en deze staat op stalen velgen. Wellicht heeft de eerste eigenaar die nog liggen.
-
9323
- Donateur (2x)

Bericht
door 9323 » vr 01 mei, 2026 11:25
Ik ga volgende week even een kijkje nemen. Ben wel benieuwd. In het slechtste geval kan het een mooie onderdelenauto zijn voor m'n rooie. Ben bv al een tijdje op zoek naar een scheurvrij dashboardje...
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » vr 01 mei, 2026 12:03
9323 schreef: ↑vr 01 mei, 2026 11:25
In het slechtste geval kan het een mooie onderdelenauto zijn voor m'n rooie
ik hoop dat ie eenvoudig te redden is, lijkt namelijk nog heel netjes en origineel te zijn. Ben heel benieuwd wat je aantreft
-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » vr 01 mei, 2026 16:38
Oosthoek schreef: ↑vr 01 mei, 2026 9:06
Dat zijn een hoop aannames op basis van een fotootje en een prijs?
Ja, dat klopt. Aannames op basis van 30 jaar sleutelen aan Saabs. Maar ik kan natuurlijk er volstrekt naast zitten…hoop dat het meevalt… en dan is dit gewoon een koopje.
Roest bij het opera-raampje is zichtbaar overigens op de foto’s.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » vr 01 mei, 2026 16:45
Saapie schreef: ↑vr 01 mei, 2026 16:38
Ja, dat klopt. Aannames op basis van 30 jaar sleutelen aan Saabs.
in de tekst staat starten en lopen plus prima rijdend. Motor en bak zullen dus goed zijn. Dan blijven over; remmerij, lichten, schokbrekers of... laswerkzaamheden
-
9323
- Donateur (2x)

Bericht
door 9323 » vr 01 mei, 2026 20:53
Ik ken de plekken wel en zal ze goed inspecteren. Als asdoorgangen aan beide zijden rot zijn is zo'n i'tje eigenlijk total loss. Tenzij er een liefhebber met liefhebbende portemonnee langskomt.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » vr 01 mei, 2026 21:02
Kan natuurlijk allemaal meevallen. Dan heb je een bijzonder leuke late vijfdeurs.