Saab 900 classic TS Aero 200pk U9
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

Saab 900 classic TS Aero 200pk U9
Mooi is deze wel, komt mij ergens bekend voor maar kan 'm niet helemaal plaatsen.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... o-200pk-u9
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/saa ... o-200pk-u9
-
caspar
- Donateur (5x)

Re: Saab 900 classic TS Aero 200pk U9
In Haarlem opgebouwde t16s. Mooie auto. Heeft nog een tijdje in noordwijk rond gereden.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Prachtige auto!!! IC buizen wel even vervangen. Dan is ie 1000 punten.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

is het geen originele Turbo_S?caspar schreef: ↑wo 07 mei, 2025 20:27In Haarlem opgebouwde t16s.
-
Blackboxer07
- Geregistreerd lid
Zou best kunnen. Engelse import en omgebouwd van RHD naar LHD en een andere saus eroverheen. Het bedrijf in Haarlem schijnt dat regelmatig uittevoeren begreep ik van de eigenaar en van de schoonvader van mijn neefje.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Style&Co schreef: ↑do 08 mei, 2025 7:35is het geen originele Turbo_S?
Lijkt wel zo. Alleen de IC buis klopt niet qua bouwjaar. Verder lijkt ie origineel.
Prachtige kleur!!!
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

als het een niet originele Turbo_S is zou dat eigenlijk door verkoper vermeld moeten worden. Hoe goed die conversie ook gedaan is (identiek aan origineel) het blijft op de VIN toch te zien dat het af fabriek geen FPT was.
-
Gårdarket
- Donateur (5x)

De vraag is dan in hoe verre het uitmaakt. Voor de een is het dan een no-go, en weer een ander weet bij wijze van spreken niet eens waar je het over hebt.
Het is in ieder geval wél een mooi ding, maar daar is de prijs ook naar. Rustig wachten op die ene liefhebber die heus wel een keer komt en in tussentijd lekker blijven rijden.
Het is in ieder geval wél een mooi ding, maar daar is de prijs ook naar. Rustig wachten op die ene liefhebber die heus wel een keer komt en in tussentijd lekker blijven rijden.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

De stoelen komen in ieder geval uit een cabrio (en dan is het leer/suede overgezet) aan de hoogte van het klapmechaniek te zien. 
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

scherpKrizzie schreef: ↑zo 11 mei, 2025 11:47De stoelen komen in ieder geval uit een cabrio
-
Ewout
- Donateur (5x)

Dit topic is al een paar maandjes stil, maar de 900 in kwestie staat nog steeds te koop, bij een echte liefhebber en multi-Saabist:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... 6f98a4a7fb
Om, eventueel voor een toekomstige eigenaar, geruchten uit de lucht te halen: het is zeker een originele turbo s, getuige het AD35L-chassis i.c.m. het H53-interieur (ook op de stickers), en dus ook van origine Le Mans met Dover Special, zij het dan RHD. De huidige eigenaar kocht de auto toen de originele, handbediende stoelen er nog in zaten, maar koos voor ombouw naar elektrische bediening omdat hij erg lang is en de stoelzittingen daarvan (kennelijk) verder achterover kunnen. In combinatie met railverlengers heeft hij zo een goede zit. Hij is niet zo'n originaliteitsfreak dat de leuning hem was opgevallen.
Ik heb de auto afgelopen week gezien en gereden. Er is voor de purist heus wat op aan te merken, maar de prijs is ook onderhandelbaar. Bij mij sloeg de vonk niet overtuigend over. Dat lag niet zozeer aan de auto zelf, maar soms voel je dat het hem niet is voor je. Dus als je een krasse turbo s zoekt...
Om, eventueel voor een toekomstige eigenaar, geruchten uit de lucht te halen: het is zeker een originele turbo s, getuige het AD35L-chassis i.c.m. het H53-interieur (ook op de stickers), en dus ook van origine Le Mans met Dover Special, zij het dan RHD. De huidige eigenaar kocht de auto toen de originele, handbediende stoelen er nog in zaten, maar koos voor ombouw naar elektrische bediening omdat hij erg lang is en de stoelzittingen daarvan (kennelijk) verder achterover kunnen. In combinatie met railverlengers heeft hij zo een goede zit. Hij is niet zo'n originaliteitsfreak dat de leuning hem was opgevallen.
Ik heb de auto afgelopen week gezien en gereden. Er is voor de purist heus wat op aan te merken, maar de prijs is ook onderhandelbaar. Bij mij sloeg de vonk niet overtuigend over. Dat lag niet zozeer aan de auto zelf, maar soms voel je dat het hem niet is voor je. Dus als je een krasse turbo s zoekt...
-
gj900
- Donateur (9x)

Hij is dan ook niet roodEwout schreef: ↑zo 14 sep, 2025 21:11Bij mij sloeg de vonk niet overtuigend over.
-
Ewout
- Donateur (5x)

Het was inderdaad een kwestie van 'ik geef het een kans, ondanks dat ...'.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

De voorstoelen zijn wel een creatie apart.Ewout schreef: ↑zo 14 sep, 2025 21:11Dit topic is al een paar maandjes stil, maar de 900 in kwestie staat nog steeds te koop, bij een echte liefhebber en multi-Saabist:
Cabrio rug-frame (laag geplaatste hendel) leer met Suede (niet op een cabrio geleverd) dus de hoes kan dan eigenlijk alleen maar van een 9000 afkomen. Anders had er hoger een snede gezeten voor de hendel. Het leer ziet er namelijk niet vervangen uit.