Achter luidsprekers vervangen....
-
GJ
- Geregistreerd lid
Achter luidsprekers vervangen....
Hallo,
Ik heb het forum doorzocht en het lukt me niet om een beschrijving, eventueel met foto's, te vinden waarmee ik duidelijk krijg hoe ik het achterpaneel van mijn Saab 9-3 cabrio ('99) kan halen. De achterbank krijg ik eruit (wat een zooi lag daaronder....), maar dan houdt het een beetje op. Wie wil me een duwtje in de goede richting geven?
Alvast dank!
Ik heb het forum doorzocht en het lukt me niet om een beschrijving, eventueel met foto's, te vinden waarmee ik duidelijk krijg hoe ik het achterpaneel van mijn Saab 9-3 cabrio ('99) kan halen. De achterbank krijg ik eruit (wat een zooi lag daaronder....), maar dan houdt het een beetje op. Wie wil me een duwtje in de goede richting geven?
Alvast dank!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: Achter luidsprekers vervangen....
Easy peasy...
In de deuropening zit een dopje, daaronder zit een boutje: losmaken.
bij de rugleuning zitten 2 clips en 1 boutje.
Zijn die allemaal los, trek 'm dan voorzichtig omhoog en tadaaaaaa!
Gr Gijs
In de deuropening zit een dopje, daaronder zit een boutje: losmaken.
bij de rugleuning zitten 2 clips en 1 boutje.
Zijn die allemaal los, trek 'm dan voorzichtig omhoog en tadaaaaaa!
Gr Gijs
-
GJ
- Geregistreerd lid
Dat klinkt wel heel eenvoudig Gijs, dank je wel. De kap enzo hoeft er dus niet voor open en de bank er niet uit??
Gr, GJ
Gr, GJ
-
inactief
- Geregistreerd lid
Kap open is wel héél makkelijk, ik ben benieuwd of je het voor elkaar krijgt met de kap dicht!
Maak het jezelf makkelijk en doe 'm open zou ik zeggen...
Achterbank hoeft alleen de zitting eruit, als je de rugleuning los hebt (op- / neergekapt) kun je bij alle bevestigingen.
Maak het jezelf makkelijk en doe 'm open zou ik zeggen...
Achterbank hoeft alleen de zitting eruit, als je de rugleuning los hebt (op- / neergekapt) kun je bij alle bevestigingen.
-
GJ
- Geregistreerd lid
De zitting heb ik er nog wel uitgekregen, maar in de rugleuning kreeg ik geen beweging. Heb dus nog geen schroeven losgedraaid zoals je in je eerste post beschreef. Moet ik harder trekken aan de rugleuning, of is daar nog een foefje voor?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Met de contact sleutel krijg je 'm aan de bestuurderskant open, iets met "niets uit de kofferbak kunnen jatten als de auto met de kap open staat" denk ik. 
-
GJ
- Geregistreerd lid
Het weghalen van het paneel is gelukt. Die sleutel was wel een goede tip
Het project is niet geslaag omdat de JBL-speaker van 16,5cm niet past in stalen houder waar de bestaande speaker in zit. Dus ik moet op zoek naar een speaker van betere kwaliteit dan de bestaande ingebouwde luidspreker...
In ieder geval bedankt voor de tips om het paneel weg te halen. Lijkt meer werk dan het is.
Het project is niet geslaag omdat de JBL-speaker van 16,5cm niet past in stalen houder waar de bestaande speaker in zit. Dus ik moet op zoek naar een speaker van betere kwaliteit dan de bestaande ingebouwde luidspreker...
In ieder geval bedankt voor de tips om het paneel weg te halen. Lijkt meer werk dan het is.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik heb de randen weggeslepen van de houder en nieuwe gaatjes geboord, bij mij paste het nét niet, en toen nét wel
Gr Gijs
Gr Gijs
-
GJ
- Geregistreerd lid
Dat durfde ik aanvankelijk niet aan, maar met een scherpe blikschaar heb ik ze zodanig op maat gemaakt, dat ze tussen de houder passen. Al met al een uurtje o 2 werk geweest en het geluid is echt aanmerkelijk beter!
Dank voor je tips en suggesties.
Dank voor je tips en suggesties.
-
Nick
- Donateur (2x)

en nu de AS3 speakers in de deurpanelen, dat ga je echt goed merken 
-
GJ
- Geregistreerd lid
hahaha, ja, dat wil ik geloven, en dan zeker met bijbehorende versterker 
Off topic, het lampje voor de stadsverlichting, de ledversie, welke type zou ik kunnen plaatsen?
Off topic, het lampje voor de stadsverlichting, de ledversie, welke type zou ik kunnen plaatsen?
-
yazzdian
- Geregistreerd lid
hoi GJ,
wat voor type JBL speaker heb jij genomen voor achteren? je hebt zeker geen foto´s gemaakt van je klus
gr marco
wat voor type JBL speaker heb jij genomen voor achteren? je hebt zeker geen foto´s gemaakt van je klus
gr marco
-
GJ
- Geregistreerd lid
Hoi Marco,
GTO6528, dat zijn de speakers die ik heb geplaatst. Heb inderdaad geen foto's gemaakt. Deze speakers zijn 1cm te groot voor het frame.Dit heb ik opgelost door aan beide kanten 5mm van de speaker af te knippen met een blikschaar. Even een drempel over voor een beter geluid
Succes,
GJ
GTO6528, dat zijn de speakers die ik heb geplaatst. Heb inderdaad geen foto's gemaakt. Deze speakers zijn 1cm te groot voor het frame.Dit heb ik opgelost door aan beide kanten 5mm van de speaker af te knippen met een blikschaar. Even een drempel over voor een beter geluid
Succes,
GJ