Verdraaide gordel R.V.
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
Verdraaide gordel R.V.
Zoals in de titel; mijn gordel r.v is verdraaid. Heb dus gekeken wat de oorzaak ervan is en het lijkt erop alsof er een linker gordel op de rechter plaats is gemonteerd. Is dit toeval of is het ook bij andere cabrio's zo? Als ik de lepel omdraai waar het onderste deel van de gordel in is gelust steekt dit uit en wijst naar de verkeerde richting (maar gordel ligt dan wel goed, niet geknikt of verdraait). Dus richting deur en niet richting stoel. Beetje lastig verhaal maar vind het wel irritant... 
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Re: Verdraaide gordel R.V.
Ik vermoed dat je gewoon de goede gordel hebt. Sterker nog, het is volgens mij uitgesloten dat je links en rechts kan verwisselen, want de montage is gespiegeld.
Wat bij de cabrio redelijk makkelijk kan gebeuren is dat de gordel een slag krijgt tijdens het in- of uitrollen. Dan is hij een keer wat lomp losgegooid, waarbij dan tijdens het inrollen een slag als het ware meevouwt door de geleider. Hij zit dan dus achter de bekleding ook in een slag.
Dit is redelijk eenvoudig op te lossen door de gordel een stuk uit te trekken en hem dan geforceerd om te vouwen bij het weer in laten rollen. Een beetje trekken en douwen en dan zou het uiteindelijk goed moeten komen.
Ik kom het vaak tegen in cabrio's en pruts dan altijd even de gordel goed voor de eigenaar (die het vaak niet eens heeft opgemerkt).
Wat bij de cabrio redelijk makkelijk kan gebeuren is dat de gordel een slag krijgt tijdens het in- of uitrollen. Dan is hij een keer wat lomp losgegooid, waarbij dan tijdens het inrollen een slag als het ware meevouwt door de geleider. Hij zit dan dus achter de bekleding ook in een slag.
Dit is redelijk eenvoudig op te lossen door de gordel een stuk uit te trekken en hem dan geforceerd om te vouwen bij het weer in laten rollen. Een beetje trekken en douwen en dan zou het uiteindelijk goed moeten komen.
Ik kom het vaak tegen in cabrio's en pruts dan altijd even de gordel goed voor de eigenaar (die het vaak niet eens heeft opgemerkt).
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Die tic heb ik ook... Altijd als dat insteekding de verkeerde kant op wijst (naar de deur) even de riem dubbelvouwen en er door heen trekken, dan zit hij weer goed.WimZ schreef:...pruts dan altijd even de gordel goed...
(In de latere 95/96 nooit last van, want geen insteekding...)
-
Kozzer
- Geregistreerd lid
wel de goede kant op dubbel vouwen anders heb je een dubbel verdraaide gordel. 
-
AeroMan
- Geregistreerd lid
Jep, gelukt.
Nu nog die ruiten goed krijgen en hij is bijna af!
Bedankt iedereen!
Vincent
Nu nog die ruiten goed krijgen en hij is bijna af!
Bedankt iedereen!
Vincent