Dak stopt halverwege, daarna verder

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
George Michael
Geregistreerd lid

Dak stopt halverwege, daarna verder

Bericht door George Michael » wo 22 sep, 2010 15:21

Hallo,

mijn dak stopt halverwege en gaat niet verder open. Wanneer ik de knop los laat en weer in druk gaat hij keurig verder en kompleet open. Bij het sluiten van de kap doet hij het wel in 1 keer.
Nu heb ik forum doorzocht en kom veel dingen over de kap tegen, maar niet dit voorbeeld. Heeft iemand ook deze ervaring en eventueel een oplossing. Of lekker laten zo?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Dak stopt halverwege, daarna verder

Bericht door jansen » wo 22 sep, 2010 18:48

Lijkt op een defecte tussen positie schakelaar. Schakelaartje zit links net achter je zijraam en het dakmechanisme loopt er halverwege langs om de tussenpositie te bepalen, krijgt ie deze info niet stopt ie op dat punt,door de bedieningsschakelaar opnieuw te bedienen gaat ie toch door.

George Michael
Geregistreerd lid

Bericht door George Michael » wo 22 sep, 2010 18:53

Hallo,

enig idee waar zo'n tussen positie schakelaar zit (en kost) ?

George Michael
Geregistreerd lid

Bericht door George Michael » wo 22 sep, 2010 19:08

Hallo,

ik heb net even gekeken. Hij ging nu weer helemaal omhoog in een keer. Het oilieniveau van de kap is te laag. Even met een zaklamp in de gaatjes geschenen bij de gevarendriehoek. Nu de vraag, hoe kan ik deze olie bijvullen. Ik kan er niet zo gemakkelijk bij.

George Michael
Geregistreerd lid

Bericht door George Michael » wo 22 sep, 2010 19:58

Hallo,

ondertussen doet de kap het weer zoals het hoort. Olieniveau op peil gebracht. Hij zat onder het minimale! :D

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » wo 22 sep, 2010 20:16

Olieniveau op peil gebracht. Hij zat onder het minimale!
Dat heb je wel erg snel gedaan,oorzaak vinden en oplossen en op het forum zetten binnen het uur, ik hoop wel voor je dat je de juiste olie gebruikt hebt.

Plaats reactie