Welke velgen zijn dit?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Victor Muller
Geregistreerd lid

Welke velgen zijn dit?

Bericht door Victor Muller » vr 10 sep, 2010 20:45

Beste liefhebbers van zweeds schoon. Zoals onlangs gepost denk ik binnenkort mijzelf toch in een 9.3 convertible (98-03) te gaan verplaatsen :O: . Een van de eerste mods worden zeer zeker andere velgen. Ik persoonlijk vind Multispaaks altijd heel mooi staan.

Zat er al aardig wat de internetten op MP en ebay, etc.. Kom ik op E-bay Engeland net dit fraai setje lichtmetaal tegen: "...GENUINE SAAB 17" ALLOY WHEELS These were purchased by myself 18 months ago. They are manufactured by BBS exclusively for Saab. Tyre size is 225/45/17..."

Afbeelding

Wie kent deze wielen en... daar komt ie. Kunnen die op een 9.3 mark1, 2.0 of 2.3?

...

Wat ik ook nog heel mooi vind zijn de wielen van forumer lynx67

Afbeelding

Maar ok deze ben ik nog nergens tegen gekomen. Weet hier iemand de naam van?

Injectie
Moderator

Re: Welke velgen zijn dit?

Bericht door Injectie » vr 10 sep, 2010 20:48

De afgebeelde velgen onder de cabrio zijn bij mijn weten niet origineel door Saab geleverd.

De velgen van de 9-3 sportsedan passen wel onder de oudere generatie 9-3. Alleen de ET-waarde is iets afwijkend. Maar dat leverd geen probleem op.

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » za 11 sep, 2010 0:54

Beste VM,

De eerst afgebeelde multispaaks zijn bedoeld voor de nieuwe 9-3 (vanaf 2003) en hebben dus ook een ET-waarde van 41. Dat betekent dat ze bij een oude 9-3 (die 49 behoeft) meer naar buiten steken.

Overigens heb ik nog een heel andere vraag. Ik heb laatst ook eens gekeken op ebay.co.uk, maar bijna alle velgen wil men alleen verzenden binnen de UK of je moet ze op komen halen. Hoe doe jij dat?

Groet, Ewout

Victor Muller
Geregistreerd lid

Bericht door Victor Muller » za 11 sep, 2010 8:25

hi Baasrijder. Bedankt voor je reactie.

Jazeker, het grote nadeel met velgen is, dat ze moeilijk te vervoeren zijn. Ook deze aanbieder van de velgen van de sport sedan wil dan ook alleen dat ze opgehaald worden. Dus vandaar ook mijn vraag naar naam van de velgen in de hoop ze dan op wat meer online shops met verzendoptie tegen te komen. Wat met dank aan forumer injectie inmiddels ook al gelukt is. Bij elkparts staan ze nieuw te koop... Alleen GBP 1.400,-- (bijna 2000 eur) is niet echt een optie.. :(

Wat wel een mogelijkheid is, zelf een tripje Engeland te doen met de Caab. Of met een van de vervoerders een ophaalopdracht regelen. Mits de verkoper de rimms goed en netjes voor je op een pallet wil bevestigen zou dit voor rond de 120 EUR al kunnen (Dit doe ik soms wel voor mijn werk).

Maar goed, je ziet het blijft lastig vanuit UK wielen te halen. Beter de sites hier in Nederland en buurlanden in de gaten houden.

Baasrijder
Geregistreerd lid

Bericht door Baasrijder » za 11 sep, 2010 14:10

Ja, ik kwam helaas ook op jouw conclusie uit. Wat op zich wel jammer is, daar in Duitsland en Belgie niet zo heel veel meer wordt aangeboden dan in Nederland. Ook jammer dat zij niet zo een overduidelijke marktleider hebben op dit gebied, zoals wij Marktplaats hebben. Maar goed, dank voor je antwoord, ik ga verder zoeken.

MVG

Plaats reactie