's nachts open wegzetten?
-
Doc
- Donateur (2x)

's nachts open wegzetten?
Stel nou dat ik mijn auto 's nachts open zou willen laten staan (hoef ik niet steeds de tonneau covers met dit weer te monteren en demonteren), wat kan ik dan het beste gebruiken om het open compartiment af te dekken?
Zijn daar wellicht passende covers voor (zoals bijv bij de Austin Healy van mijn buurman)?
Zijn daar wellicht passende covers voor (zoals bijv bij de Austin Healy van mijn buurman)?
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Re: 's nachts open
ik gebruik daar een standaard autohoes voor zoals je bij de eerste de beste automaterialenhandel kan krijgen. Is niet waterdicht, maar houdt wel condens buiten en, niet in de laatste plaats, katten. Laatst vergeten en het complete interieur onder de zandpootjes: condens plus zand plus kattenpootjes...
Ik dacht eerst iets anders toen ik je topic zag: niet iedere cabriorijder staat erbij stil dat je ook 's nachts prima open kan rijden als de buitentemp voldoende hoog is. Dus ik dacht eerst dat je dat ging peilen onder de cabriorijders hier...
Voor degenen die dat dus nog nooit hebben gedaan: DOEN!
Ik dacht eerst iets anders toen ik je topic zag: niet iedere cabriorijder staat erbij stil dat je ook 's nachts prima open kan rijden als de buitentemp voldoende hoog is. Dus ik dacht eerst dat je dat ging peilen onder de cabriorijders hier...
-
Doc
- Donateur (2x)

Re: 's nachts open
Dat gevoel ken ik. Oa al op 23 april om 01 uur 's nachts van Haarlem naar Soest open gereden. Prima.WimZ schreef:Ik dacht eerst iets anders toen ik je topic zag: niet iedere cabriorijder staat erbij stil dat je ook 's nachts prima open kan rijden als de buitentemp voldoende hoog is. Dus ik dacht eerst dat je dat ging peilen onder de cabriorijders hier...Voor degenen die dat dus nog nooit hebben gedaan: DOEN!
Ik zal de kop aanpassen.
-
Doc
- Donateur (2x)

Re: 's nachts open wegzetten?
Heb gisteren bij de Blokkert een eenvoudige autohoes gekocht.
Prima, was er vanochtend in een oogwenk af. Gisteren niet eerst covers eraf en kap dicht hoeven doen.
Bevalt vooralsnog goed.
Daarbij ziet de het er wel gaaf uit, alleen de lijn van een open Caab onder een hoes. Zal nog foto maken.
Prima, was er vanochtend in een oogwenk af. Gisteren niet eerst covers eraf en kap dicht hoeven doen.
Bevalt vooralsnog goed.
Daarbij ziet de het er wel gaaf uit, alleen de lijn van een open Caab onder een hoes. Zal nog foto maken.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Dat is wel grappig, ik ben volgens mij toch langer bezig om de complete autohoes op mijn auto te krijgen, dan het verwijderen / opzetten van de tonneau covers. 
-
Doc
- Donateur (2x)

Oh, die van mij heeft elastiek aan onderzijde voor en achter. Die doe je achter de bumpert en klaar is Kees.
Is overigens een one-size-fits-all, dus ruim zat.
Nee, viel me niet tegen.
Is overigens een one-size-fits-all, dus ruim zat.
Nee, viel me niet tegen.
-
Pimmie
- Geregistreerd lid
Wel altijd zorgen dat ze goed strak zitten, flapperen van dit soort hoezen kan op den duur voor krassen zorgen...
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
[]Wr zijn ook (regen-)hoezen (voor dichte kap) die hetzelfde effect geven zonder gevaar voor krassen omdat ze slechts voorruit, dak en bakspoiler bedekken - http://www.capoptop.com/
-
Mikey
- Lid van verdienste
Mag ik de prijs hiervan weten? (mag per pb)
heb nl een autohoes bij de Halfords vandaan, redelijk op maat..
Maar nu ligt nr.2 er overheen,omdat de eerste doorgerot was (gelukkig garantie)
maar kwaliteit is waardeloos eigenlijk.... zeker voor de 50 euro die je er voor neerlegt...
heb nl een autohoes bij de Halfords vandaan, redelijk op maat..
Maar nu ligt nr.2 er overheen,omdat de eerste doorgerot was (gelukkig garantie)
maar kwaliteit is waardeloos eigenlijk.... zeker voor de 50 euro die je er voor neerlegt...
-
sander69
- Donateur (2x)

is het eigenlijk slecht voor je dak als je hem geopend wegzet?
ik zet hem elke avond met de kap dicht in de garage en de volgende dag gaat de kap weer open namelijk..
ik zet hem elke avond met de kap dicht in de garage en de volgende dag gaat de kap weer open namelijk..
-
Maus71
- Donateur (3x)

Ik maak de kap ook altijd dicht, is mij aangeraden door bij mijn nieuwe kap. 
-
sander69
- Donateur (2x)

het is mij ook verteld dat het beter is, maar waarom eigenlijk?
de kap ligt toch regelmatig open in de kofferbak...
de kap ligt toch regelmatig open in de kofferbak...
-
Maus71
- Donateur (3x)

Misschien dat er "kreukels" onstaan in het doek?? Ik heb een licht beige kap op de classic waar je dit goed bij ziet (helaas)
-
sander69
- Donateur (2x)

[]dat snap ik, maar die ontstaan ook als je overdag met de kap open rijdt en 's nachts de kap erop hebt.....