Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Voor alle Saab cabrio rijders
Gebruikersavatar
Hansos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Hansos » zo 27 jun, 2010 10:00

Laat ik als eerste zeggen dat er godzijdank geen gewonden zijn gevallen en dat dat het allerbelangrijkste is! Maar daarna schieten de tranen me wel in de ogen als ik aan mijn mooie zwarte Caab denk.

Gisterenmiddag reed ik met de caab en mijn twee dochters van 6 en 8 rustig op de A13. Mooi weer, kap open, op weg naar een middag bij vrienden. Plotseling verloor een medeweggebruiker de macht over het stuur en kwam bijna dwars voor mijn Caab te staan. Wat er dan gebeurd is moeilijk te beschrijven. Een klap, vangrail, 360 graden spin.... Als eerste natuulijk controleren of mijn dochters in orde zijn. Ze zijn heel erg geschrokken, maar lijken verder niets te hebben. Ook ik en de andere partij hebben gelukkig niets. Heel veel mensen die stoppen, ze komen drinken geven voor de meiden, vragen of ze iets kunnen doen, 112 bellen, file, getuigen melden zich. Politie, brandweer en ambulance komen allen ter plaatste en doen de eerste opvang en afhandeling. Ik weet niet of alle lieve mensen die geholpen hebben het saabforum lezen, maar toch vanaf hier een heel hartelijk dank. Het doet in goed om te weten dat er zoveel vriendelijke en hulpvaardige mensen zijn.

Na de eerste commotie en schrik zie ik mijn mooie Caab achter de sleepwagen hangen. Auw. Ik had hem net nog laten poetsen voor de heartdrive. Mooie velgen gekocht, laten tunen door G-ice, zelf een mooie zwarte antennespriet erop gezet. Natuurlijk is het maar materiaal en dat kan vervangen worden, maar de vakantie over 2 weken in de franse alpen zal toch zonder Caab en open dak moeten. Ik weet niet eens of er wel een vervangende auto in zo'n geval door een verzekering wordt geregeld? De tranen schieten in mijn ogen, van geluk omdat mijn dochters niets in overkomen, maar van pijn omdat ik dit seizoen waarschijnlijk caabloos zal zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Style&Co » zo 27 jun, 2010 10:05

kan me je reactie er goed voorstellen... het is maar materiaal maar je raakt er stiekum wel aan gehecht. Mooi dat er niemand gewond is geraakt, das het allerbelangrijkste. Deze auto lijkt me redelijk beyond repair, althans economisch total loss. Ik hoop dat de verzekering je nog een beetje blij kunt maken

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door De900C-GAS » zo 27 jun, 2010 10:10

Oei wat zonde, maar gelukkig, zoals je zelf al schreef, geen gewonden en dat blijft inderdaad hoe dan ook het belangrijkste en ik wen dat jullie weer snel een vervangend exemplaar mogen hebben, dan kunne jullie weer fijn gaan :O: en dit vervelende voorval zo snel en voor zo ver als het maar mogelijk is vergeten en ohw ja: of het nou met of zonder een SAAB wordt: Al vast een fijne vakantie toegewenst!! :wink:

Gebruikersavatar
jornmetten
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door jornmetten » zo 27 jun, 2010 10:17

Wat een pech!
en wat fijn dat iedereen er goed vanaf gekomen is.
Treur niet te lang over je mooie Saab, hij heeft het goed gedaan want iedereen is nog heel.

ik hoop dat de verzekering ervoor zorgt dat je snel wer opzoek kan naar een waardige opvolger.

fije vakantie alvast!

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Nick » zo 27 jun, 2010 10:31

potverdomme zeg! Wat verschrikkelijk naar om dit te zien! Zo'n mooie saab ;-(+
Ik wens jullie heel veel sterkte met de afwikkeling.

Gebruikersavatar
tonp
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door tonp » zo 27 jun, 2010 11:29

Gelukkig is alleen de Caab dus dood :cry: de rest zou niet vervangbaar zijn. Fijne vakantie toegewenst.

Gebruikersavatar
Frans47
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Frans47 » zo 27 jun, 2010 12:14

Wat een geluk dat met jou en je meiden alles ok is, maar wat jammer van je Caab!
We hebben - onderweg naar Heartdrive - in Soesterberg - als blije jongetjes - nog trots wielen staan vergelijken...
Sterkte en probeer van de vakantie toch wat moois te maken.

Idel
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Idel » zo 27 jun, 2010 12:16

[quote][/quote]

Ik reed gisteren bij het prins Claus plein naar de A 13 richting Rotterdam en hoorde om een uur 4 op de radio dat er file stond op de A13 van Rotterdam naar Delft zuid. Gelukkig dacht ik nog, dat is niet mijn richting maar helaas bij Delft gaven de borden ook aan dat er file richting Rotterdam stond. Ik snapte het niet en dacht dat het verkeerd was aangegeven op de radio maar na 15 minuten langzaam rijden kwam ik langs de plek waar op de andere rijrichting een behoorlijk ongeluk gebeurd was. Het eerste wat ik zag was een blauw Saab 900-93 Cabrio die net wegesleept werd. Wat was die gehavend zeg maar gelijk viel me op dat het zitcompartiment eigenkijk helemaal in takt was. Ik dacht nog ik hoop echt dat de bestuurder er goed uit gekomen is. Niet wetende dat je met je dochters in de auto zat. Gelukkig is het goed met jullie en hoop dat jouw dochters er mentaal niet te veel last van hebben, het moet toch een enorme klap zijn geweest en voor hun een zeer ingrijpende gebeurtenis moet zijn geweest en natuurlijk voor jou ook.
Was echt niet mis wat ik gistermiddag daar op de A13 zag.
Heel veel sterkte en hoop dat jullie op korte termijn toch weer mogen genieten van het open rijden en natuurlijk in zo'n wagen waar je zoveel lol en toch ook wel heel veel geluk mee heb gehad.

inactief
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door inactief » zo 27 jun, 2010 22:48

Wat ontzettend, ontzettend naar, en tegelijk wat ontzettend, ontzettend gelukkig dat je met je kids in een veilige auto zat en je geen flikflak of iets anders nog naarders is overkomen! Het ziet er echt uit / klinkt of jullie geluksvogels zijn!

Voor wat de schade betreft, als je weer voor een nieuwe T7 Saabrio uitgekozen hebt (mocht het zo ver komen), neem ik die gratis en voor nix weer onder handen voor je! Een klein pleistertje...

Heel veel sterkte met de afhandeling, mijn tip is: iedere dag met de verzekering bellen mbt de voortgang, vast MP / dealer saabs uitprinten die gelijk zijn aan de jouwe tbv de prijzen, er kei hard bovenop zitten!!!

Gr Gijs

Gebruikersavatar
Hansos
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Hansos » zo 27 jun, 2010 23:03

Wat een fijne reacties. De schrik zit nog goed in de benen, maar jullie positieve woorden helpen het allemaal wat in perspectief te zien!

Thanks! En ik houd jullie op de hoogte van de afwikkeling en de speurtocht naar een nieuw Caab. Want die gaat er komen! Wellicht een Aero deze keer, of mischien wel een Viggen......

Gebruikersavatar
Melle
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Melle » ma 28 jun, 2010 2:09

Gatverdamme!!

Mooi dat jullie, jij en de kids er heelhuids uit zijn gekomen!! (de kracht van Saab)
Daarnaast blijft het zuur (ik ken het helaas), misschien kan jouw verzekering je er bij helpen. (Op verzekeringsgebied kan/wil ik je vrijblijvend bijstaan)

Sterkte met de verwerking!!

Gebruikersavatar
AlexJ
Donateur
Donateur

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door AlexJ » ma 28 jun, 2010 8:12

Dat is een flinke klap geweest.
Een klein wonder dat jullie, en de bestuurder van de andere auto, er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen!

Natuurlijk zonde van de Caab, heel erg zonde, maargoed, het is al gezegd, maar het blijft ontzettend waar; de Caab heeft gedaan wat die moest doen, en is vervangbaar...

sterkte!

Gebruikersavatar
Deep Impact
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Deep Impact » ma 28 jun, 2010 8:14

Wat een ellende en wat zonde van zo'n mooie auto zeg :cry:
Maar zoals anderen ook al aangegeven hebben, gelukkig zijn jullie er heelhuids uitgekomen.
Succes met de afwikkeling van de schade en met de verwerking van de schrik.

Gebruikersavatar
carlsson
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door carlsson » ma 28 jun, 2010 16:00

Tjonge wel een erg abrupt einde aan een rustig ritje in de zon, hopen dat je kinderen en jezelf goed van de schik bekomen zijn, lijkt mij vooral de kinderen een traumatische ervaring.
Uiteraard ook jammer van die mooie Saab, maar die is gelukkig nog te vervangen, repareren zal wel geen optie meer zijn, zo te zien.
Hopelijk heb je binnenkort weer een waardige vervanger en kun je ondanks alles nog een fijne vakantie hebben met je gezin, daar zul je nu wel helemaal aan toe zijn :cry:

Gebruikersavatar
Lord E
Geregistreerd lid

Re: Ik kan wel janken - mijn caab is dood

Bericht door Lord E » ma 28 jun, 2010 18:00

Heel veel sterkte met dit verlies, maar gelukkig goed afgelopen en een nieuwe Caab komt er dan toch wel.

Plaats reactie