Gisterenmiddag reed ik met de caab en mijn twee dochters van 6 en 8 rustig op de A13. Mooi weer, kap open, op weg naar een middag bij vrienden. Plotseling verloor een medeweggebruiker de macht over het stuur en kwam bijna dwars voor mijn Caab te staan. Wat er dan gebeurd is moeilijk te beschrijven. Een klap, vangrail, 360 graden spin.... Als eerste natuulijk controleren of mijn dochters in orde zijn. Ze zijn heel erg geschrokken, maar lijken verder niets te hebben. Ook ik en de andere partij hebben gelukkig niets. Heel veel mensen die stoppen, ze komen drinken geven voor de meiden, vragen of ze iets kunnen doen, 112 bellen, file, getuigen melden zich. Politie, brandweer en ambulance komen allen ter plaatste en doen de eerste opvang en afhandeling. Ik weet niet of alle lieve mensen die geholpen hebben het saabforum lezen, maar toch vanaf hier een heel hartelijk dank. Het doet in goed om te weten dat er zoveel vriendelijke en hulpvaardige mensen zijn.
Na de eerste commotie en schrik zie ik mijn mooie Caab achter de sleepwagen hangen. Auw. Ik had hem net nog laten poetsen voor de heartdrive. Mooie velgen gekocht, laten tunen door G-ice, zelf een mooie zwarte antennespriet erop gezet. Natuurlijk is het maar materiaal en dat kan vervangen worden, maar de vakantie over 2 weken in de franse alpen zal toch zonder Caab en open dak moeten. Ik weet niet eens of er wel een vervangende auto in zo'n geval door een verzekering wordt geregeld? De tranen schieten in mijn ogen, van geluk omdat mijn dochters niets in overkomen, maar van pijn omdat ik dit seizoen waarschijnlijk caabloos zal zijn.




