9-3 delen passend op 900NG?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
scabrio
Geregistreerd lid

9-3 delen passend op 900NG?

Bericht door scabrio » di 02 mar, 2010 10:16

Als newbie op Saab-gebied en op dit forum stel ik me de volgende vraag:

Ik heb een 900NG cabrio aangeschaft uit '97 , en overweeg om een 9-3 achterklep te monteren.

Niet zozeer om de auto nieuwer te laten lijken, maar gewoon omdat ik dat persoonlijk mooier vind.

Past dit zomaar? Volgens mij zijn de klep en het remlicht het enige noemenswaardige verschil, of mis ik dan nog wat?

Daarnaast ben ik benieuwd, niet om te monteren maar als wetenschap, waarin de 1e 9-3 en de 900 NG cabrio onderling verschillen en welke onderdelen onderling uit te wisselen zijn.

De bumpers en mistlampen zijn vrij duidelijk, maar heeft de 9-3 dan bijvoorbeeld ook andere bumperbalken en modderkuipen in de wielkasten?
Verder een afdekplaat van het dashboard zo kwam ik op internet tegen, en wat nog meer??

Bedankt voor jullie reacties, probeer mijn modelkennis wat op te vijzelen hier :wink:

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » di 02 mar, 2010 21:49

heey
kapjes onder de a lichten heb je ook nog nodig
nodig voor het plaatsen bumper :
bumper modderplaten onderplaten
mistlampen indien nodig een schakelaar en een relais
mvg werner

ps ; welke kleur ?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » di 02 mar, 2010 22:14

je zou ook kunnen overwegen om je orginele 900ng cabrio te verkopen en tegen een geringe meerprijs een 9-3 cabrio kunnen kopen, ben je in een keer klaar.
Want hoe ver je zo,n 900ng ombouwt naar een 9-3 , dat wordt ie toch nooit, blijft een 900ng.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » di 02 mar, 2010 22:21

De TS heeft zijn caab net een week als ik mij niet vergis.

Persoonlijk zou ik de NG lekker origineel laten, want als je eenmaal begint dan is het hek van de dam.

Ps:
Afbeelding

scabrio
Geregistreerd lid

Bericht door scabrio » di 02 mar, 2010 22:36

Ben het zeker eens dat een 900 NG nooit een 9-3 zal worden, daar is het me ook zeker niet om te doen. Maar men vraagt zich wel eens iets af. ;)
Bedankt voor de info, verschillen zijn daarmee wat duidelijker.

Dat hek van de dam ken ik van vorige auto's.... :roll:
Heb al moeite ( of nee, het lukt me al niet ) om van zakelijke auto's af te blijven, laat staan van auto's die er voor de hobby zijn.

Kan hem binnenkort ophalen na een afleverbeurtje en dan zal ik wat foto's posten.

Eerst maar eens wat kilometers op de auto zetten.

Plaats reactie