Ik heb recent in een vergelijkbaar scenario een 9-3 Caab voor mijn vrouw uit Duitsland gehaald.
Nog geen seconde spijt van gehad. Sterker nog, als mijn Espace uit de lease komt dan pik ik de Saab in, niet doorvertellen...
Op mobile.de kun je eenvoudig het aanbod bekijken. Dat is in D breder dan in NL. Dat gebeuren rond import is voor een groot deel emotie. Een Duitser vindt dat nl ook van een Nederlandse auto. En koopt vol vertrouwen de auto waar jij aan twijfelt. Let wel dat D geen NAP kent. Maar wel de onderhoudsboekjes goed bijhoudt om dit te ondervangen. Koop dus met een ingevuld onderhoudsboekje erbij zou mijn advies zijn.
Hier en "daar" moet je waakzaam zijn, het blijven auto's en bijbehorende handelaren. Ik heb er twee bekeken. De eerste bij de dealer in Koln. Dat wat een rommelhok. De andere bij een handelaar en dat was een mooie auto. Dezelfde kwalifikaties maar veel netter, met boekjes, ondersteuning bij het op naam stellen en regelen van exportkenteken. En toch veel goedkoper dan bij de Duitse dealert, en de NL dealers en handelaren.
Via autotrust kun je een garantie kopen op een gebruikte auto zoals je dat ook bij de garage hebt. Dekra kan de auto voor je keuren in D zoals ze dat hier ook kunnen. Op
http://www.bpmberekenen.com kun je ook veel leren/lezen. De import stelt niets voor, in een uurtje sta je weer buiten (als je een afspraak hebt gemaakt!).
Vergeet niet, waar ze ook verkocht zijn, aan het plaatje "Made in Finland" te zien komen alle SAAB's uit Zweden
Succes, en veel plezier met de speurtocht!
En welkom bij de club.
Martin