Cabrio met caravan ?
-
Coert
- Geregistreerd lid
Cabrio met caravan ?
Ik ben van plan om 900 2.5 v6 automaat cabrio aan te schaffen. Met de bedoeling voor de vakantie's, maar er moet dan wel een caravan met een max. gewicht van 1500 kg achter. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb nu een Volvo 850 20v die heeft ongeveer het zelfde vermogen als de 900, dus dat is ruim voldoende. Maar hoe rijd zo'n combinatie, ik ben niet van plan er 120 km/u mee te rijden maar gewoon 85/90 km/u. Ik rij ook nooit in een keer naar mijn besteming maar toer gewoon wat rond in het buitenland.
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Jeroen_Sp
- Geregistreerd lid
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Ik zou zelf zeker niet die V6 nemen. Dan moet je een heel diepe portemonnaie hebben. Beter is gewoon een 4pitter turbo. En als je regelmatig serieus trekwerk wil verrichten zou ik toch voor een handbak gaan. Is sowieso een stuk zuiniger ook.
En tenslotte zou ik, als het budgettair ook maar een beetje mogelijk is, de NG900 voorbij lopen en een 9-3 nemen. Die zijn op heel erg veel punten technisch beter. Niet in de laatste plaats op het gebied van de kap (zoek maar eens naar kapproblemen / sluitproblemen / vijfde boog). En tenslotte is ie ook nog mooier om te zien.
En tenslotte zou ik, als het budgettair ook maar een beetje mogelijk is, de NG900 voorbij lopen en een 9-3 nemen. Die zijn op heel erg veel punten technisch beter. Niet in de laatste plaats op het gebied van de kap (zoek maar eens naar kapproblemen / sluitproblemen / vijfde boog). En tenslotte is ie ook nog mooier om te zien.
-
werli
- Donateur (2x)

-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Roger
- Geregistreerd lid
trekken
Ik rijdt zelf met een gewone NG 2.0 aut en een caravan van ca 1300kg. Dat gaat goed, alleen zuipen als een tempelier (15 a 16 lt/100km). Oliekoeler is niet perse nodig als je de sportstand gebruikt of zelf even handmatig teruggaat als de temp stijgt bij zwaar trekken in lage snelheid.
In brabant zit een caravandealer die een cabrio 9-3 turbo gebruikt zowel zakelijk als prive.
Ik zou de raad volgen die eerder gegeven werd: 9-3 turbo en als het een automaat wordt toch die oliekoeler erbij (voor zoverre niet aanwezig) voor het gemak.
In brabant zit een caravandealer die een cabrio 9-3 turbo gebruikt zowel zakelijk als prive.
Ik zou de raad volgen die eerder gegeven werd: 9-3 turbo en als het een automaat wordt toch die oliekoeler erbij (voor zoverre niet aanwezig) voor het gemak.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
Jeroen_Sp
- Geregistreerd lid
Re: trekken
Maar hoe weet je dat de temp gaat stijgen? Er zit toch geen temp meter op de bak?Roger schreef:even handmatig teruggaat als de temp stijgt bij zwaar trekken in lage snelheid.
-
Jeroen_Sp
- Geregistreerd lid
Daar loopt het bij mij dus al op stuk, ik zou altijd de meest luxe variant willen. Die zijn in een 900 versie redelijk betaalbaar (voor mij) in een 93 variant ver buiten het budget (lees niet onder de 10.000 te krijgen met een km stand tussen de 100K en 150K)WimZ schreef:En tenslotte zou ik, als het budgettair ook maar een beetje mogelijk is, de NG900 voorbij lopen en een 9-3 nemen.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Uehh welke bouwjaren kijk je dan?Jeroen_Sp schreef:Daar loopt het bij mij dus al op stuk, ik zou altijd de meest luxe variant willen. Die zijn in een 900 versie redelijk betaalbaar (voor mij) in een 93 variant ver buiten het budget (lees niet onder de 10.000 te krijgen met een km stand tussen de 100K en 150K)
Ik zie er maar genoeg van na '98 voor heel redelijke prijzen hoor.
Maar dan heb je inderdaad geen Aero maar een LPT(Maar ook met alle luxe).
Gr,
(R)Ed
-
Jeroen_Sp
- Geregistreerd lid
aero ben ik ook niet naar opzoek, die zijn inderdaad wat duurder.
Maar een SE met daarbij nog wat extra opties is wel gewenst. Dat samen met een automaat.
Maar je hebt gelijk, onder de 10 moeten die wel te vinden zijn zie ik net op marktplaats, als is het wat schaarser.
Maar zijn die 93's dan echt zo veel beter? (even de kap buiten beschouwing gelaten)
Maar een SE met daarbij nog wat extra opties is wel gewenst. Dat samen met een automaat.
Maar je hebt gelijk, onder de 10 moeten die wel te vinden zijn zie ik net op marktplaats, als is het wat schaarser.
Maar zijn die 93's dan echt zo veel beter? (even de kap buiten beschouwing gelaten)
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
Garrett
- Lid van verdienste
en de kap
Zelf heb ik geen NG cabrio gehad, maar de defecte sensoren kunnen een handen-in-het-haar-auto opleveren en de vervanging zijn het prijsverschil tussen een NG900 en 9-3 nu, zeg maar.....
'98-er LPT Aut. zou mijn voorkeur hebben.
Overigens vind ik de NG900 lekkerder zitten dan de 9-3, maar ach... Da's persoonlijk hè, en al de rest is wel een stuk beter.
Zelf heb ik geen NG cabrio gehad, maar de defecte sensoren kunnen een handen-in-het-haar-auto opleveren en de vervanging zijn het prijsverschil tussen een NG900 en 9-3 nu, zeg maar.....
'98-er LPT Aut. zou mijn voorkeur hebben.
Overigens vind ik de NG900 lekkerder zitten dan de 9-3, maar ach... Da's persoonlijk hè, en al de rest is wel een stuk beter.