Wie kent deze twee caab's? een 1e rij impressie

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
JMP
Donateur
Donateur

Wie kent deze twee caab's? een 1e rij impressie

Bericht door JMP » vr 20 nov, 2009 22:20

Allen,

De eerder gespotte groene dame is reeds verkocht.. dus verder zoeken. Ik heb er op dit moment twee op het oog. Weliswaar geen automaat maar de moeite van het "bench marken"waard zou ik zeggen: ik heb de volgende twee op het oog:

iemand van jullie bekend met deze automobielen?

http://link.marktplaats.nl/291866920

en de Amerikaanse import auto:

http://link.marktplaats.nl/293071601

Hoor graag en alvast een goed weekeinde,

Jeroen

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » vr 20 nov, 2009 22:22

ken ze absoluut niet, maar mijn gevoel zegt... ZBHT27 ... ziet er op het eerste ook beter uit... maarja... das niet echt op iets concreets gebaseerd.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » vr 20 nov, 2009 23:43

Die eerste heeft 9-3 stoelen voorin. Dat er geen kmstand en geen kenteken is opgegeven belooft niet erg veel goeds. En die deurpanelen zien er ook een beetje vreemd uit. Steekt wel leuk af. De koets ziet er op t eerste gezicht wel redelijk goed uit, maar koop hem niet als je er niet van onder hebt gezien (dat geldt eigenlijk voor alle classics, maar zeker als je 6 mille of meer gaat uitgeven). Zie ik nou kleurverschil op de rechterkant of is dat vertekening door de weerspiegeling van de achtergrond? De kap ziet er ook niet volledig okselfris uit zo op het eerste gezicht.

Die tweede heeft wel een heel mooi smoelende achterbank, maar de voorstoelen steken hier weer enorm tegen af (in negatieve zin). Aan de stoelen te zien heeft ie zeker meer dan 2 ton achter de rug (maar 143000 mijl is ook meer dan 2 ton).
De koets ziet er wel weer strak uit. Maar hij rijdt al een paar jaar in NL rond, dus de onderkant zou er wel eens heel wat minder florissant uit kunnen zien. De kap lijkt in betere staat dan de grijze. Een Amerikaan heeft overigens oorpronkelijk geen koplampwissers, maar ik zou die er zelf ook op hebben gezet na import. Zelf ben ik niet zo weg van Amerikaanse auto's vanwege de mijlenteller en nog wat andere afwijkingen. Gelukkig heeft ie wel een handbak.

JMP
Donateur
Donateur

Bericht door JMP » za 21 nov, 2009 0:30

@wimZ: zag ik nu op een foto uit Frankrijk naast de indrukwekkende rij S/Caabs ook een mooie CX in het hoekje staan? Of misschien wel een SM?

Blijf vooral lekker reageren op de 2 caabs; goed voor de beeldvorming, en nog leuker om te lezen hoe smaken verschillen..super :-)

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 21 nov, 2009 8:00

WimZ schreef:Zelf ben ik niet zo weg van Amerikaanse auto's vanwege de mijlenteller en nog wat andere afwijkingen. Gelukkig heeft ie wel een handbak.
Kleine moeite om te wisselen natuurlijk. ;)

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » za 21 nov, 2009 10:59

JMP schreef:@wimZ: zag ik nu op een foto uit Frankrijk naast de indrukwekkende rij S/Caabs ook een mooie CX in het hoekje staan? Of misschien wel een SM?
Klopt, dat is de CX Prestige Chapron van mijn zwager. Een van de slechts tien serie 1 CX-en met een elektrische separatieruit tussen de voor- en achterstoelen. Plus nog wat Chapron opties als een schrijftafeltje, een documentenkast en een bar, compleet met een ijsbeker die bekleed is met hetzelfde leer als het interieur. Is oorspronkelijk gebruikt door een Franse minister (ik geloof van BuZa) en daarna door de burgemeester van Montpellier. Die auto kostte eind jaren '70 omgerekend 260.000 gulden, dat is meer dan een Rolls Royce van die jaren. De foto is overigens niet in Frankrijk genomen, maar gewoon thuis :wink:
JMP schreef:Blijf vooral lekker reageren op de 2 caabs; goed voor de beeldvorming, en nog leuker om te lezen hoe smaken verschillen..super :-)
Graag gedaan. Het is denk ik goed om altijd kritisch te blijven tijdens de zoektocht naar een classic caab. Er is een hoop (verborgen) ellende te koop. Strak lakwerk is geen garantie voor een harde auto. En hoe langer de auto in NL+omstreken heeft rondgereden, hoe groter de kans dat ie in ieder geval bij de RV wielophanging rot is...
Krizzie schreef:
WimZ schreef:Zelf ben ik niet zo weg van Amerikaanse auto's vanwege de mijlenteller en nog wat andere afwijkingen. Gelukkig heeft ie wel een handbak.
Kleine moeite om te wisselen natuurlijk. ;)
Mee eens.

JMP
Donateur
Donateur

testverslag

Bericht door JMP » za 21 nov, 2009 15:05

Vanochtend met de blauwe caab gereden destijds geimporteerd uit de USA:

Opvallende zaken:

Wat ongelooflijk lekker rijdt dat; ook met de kap open. Het geluid in de auto viel mij in beide gevallen ontzettend mee. De kachel aan en gaan... De turbo pakte goed op en ook het schakelen ging naar mijn idee volgens verwachting. De volgende zaken heb ik opgeschreven:

de accu was defect

De motor zweet behoorlijk. Als je voor de auto staat aan de rechter zijde ongeveer halverwege. Niet waar kunnen nemen waar het vandaan kwam.

Airco en achter ruit verwarming deden het niet

Electrische bediening van de stoelen werkte niet voor de volle 100%

Het gelamineerde voorruit zat vocht tussen de twee lagen in een hoek

Twee afwateringspunten in de kofferbak zijn rot (doorsnede 2 cm)

Het lampje engine check begon te branden. Na het opnieuw aansluiten van een slangetje van de carter ventilatie was dit overigens weg en draaide de motor heel rustig en soepel.

linker spiegel gebarsten

linker deur en motor kap beginnen op een paar kleine plekken "krokant" te worden. Dit maakt het verschil tussen concours staat of niet. Op zich geen punten die direct actie nodig hebben, en is te repareren zonder aanschaf nieuwe deuren.

De tankdop lag een paar mm "verdiept" in de carrosserie... gevolg van schade of een normaal verschijnsel?

Verder een feest om in te rijden. De diverse punten zijn, op de het zweten van de motor na, waarschijnlijk in te delen in de categorie "leuke projecten". Voor zover ik heb kunnen zien is het koetswerk verder strak en hard. De kap ging soepel open en dicht.

In ieder geval zaak om een goede aankoopkeuring in het programma op te nemen.

Groetjes,

Jeroen

Michel Tilburg
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Tilburg » do 10 dec, 2009 22:24

Ik heb ook een cabrio te koop. BJ 1992, donkerblauw, kenteken SJ-PP-21; 900 S CABRIO U9 Benzine.

Mocht iemand interesse hebben of iemand weten die hiernaar op zoek is...

Vraagprijs € 4.950,-

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » do 10 dec, 2009 23:07

@ Michel - dit is je derde advertentie .. houd het bij de TKA-sectie ajb?

JMP
Donateur
Donateur

Bericht door JMP » do 10 dec, 2009 23:50

Inmiddels overgaan tot de aanschaf van een Caab. Ik zal op korte termijn in een separate post laten zien wat het is geworden (ben te druk met rijden :D )

Allen dank voor de tips en adviezen en tot snel op 's heren wegen!

Jeroen

Plaats reactie