Zonnebril

Voor alle Saab cabrio rijders
jelleiden
Geregistreerd lid

Zonnebril

Bericht door jelleiden » za 20 jun, 2009 16:15

Ja ja het is weer eens zo ver... Ik ben op mijn zonnebril gaan zitten. Wel weer een mooi excuus om een nieuwe aan te schaffen. Hebben jullie hier een mening over? Ik vind een goede bril in de auto erg belangrijk. Ben zelf erg gecharmeerd van het merk Serengeti. Deze brillen hebben goede eigenschappen, maar zijn wel enigszins aan de prijs.
Of toch maar een HEMA brilletje?

Gr. Jelle

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » za 20 jun, 2009 16:16

Als je er toch telkens op gaat zitten kan je beter een HEMA brilletje kopen :lol:

Je bent echt niet de enige die dit met regelmaat overkomt :oops:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 20 jun, 2009 16:17

Als dit je vaker overkomt zou ik toch wat terughoudend zijn met de portemonnee trekken ;)

Vorig jaar bij een opticien een merkloze pilotenbril met polaroid glazen gekocht, voor € 20,-.
Mooie bril, prima glazen en zit lekker maar niet voor zo'n prijs dat ik een week depressief ben als ik erop ga zitten ...

De dure brillen gaan altijd kapot, maar op de goedkope troep ga je nooit eens zitten, valt nooit eens zo erg dat 'ie beschadigd is en krijgt nooit krassen op de glazen.
zucht :)

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » zo 21 jun, 2009 0:17

persol = 8)

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » zo 21 jun, 2009 21:51

Mijn zonnebril moet van goede kwaliteit zijn, aangezien ik dagelijks in de auto zit..

Ik ga altijd voor Ray-Bann zonnebrillen met de donkerste glazen...werkt perfect...

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » ma 22 jun, 2009 10:59

ik zweer al jaren bij Serengeti, bij uitstek de beste brillen voor autorijden en motorrijden. zijn wel kostbaar, maar hun geld meer dan waard.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 22 jun, 2009 11:44

Ik hou het op Persol of Ray-Ban, vind Serenget vooralsnog te duur 8)

9900
Donateur
Donateur

Bericht door 9900 » ma 22 jun, 2009 12:09

Ik een heb Bollé zonnebril, zeer tevreden over. Paar jaar geleden in Madrid gekocht en ik heb hem nog steeds.
(is eigenlijk een wonder, ik ging vroeger regelmatig op mijn bril zitten of liet hem bovenop de auto liggen na het tanken) :oops:

Hans 900
Geregistreerd lid

Bericht door Hans 900 » ma 22 jun, 2009 18:06

Ray-Ban in alle soorten en maten. Standaard in iedere auto 1 liggen en dan thuis ook nog 1-tje.

Mijn tip, minimaal 1 in een Cabrio, je moet er toch ook goed uit zien met het dak open 8) .

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: Zonnebril

Bericht door Henk-Jan » ma 22 jun, 2009 18:46

jelleiden schreef:Ja ja het is weer eens zo ver... Ik ben op mijn zonnebril gaan zitten. Wel weer een mooi excuus om een nieuwe aan te schaffen. Hebben jullie hier een mening over? Ik vind een goede bril in de auto erg belangrijk. Ben zelf erg gecharmeerd van het merk Serengeti. Deze brillen hebben goede eigenschappen, maar zijn wel enigszins aan de prijs.
Of toch maar een HEMA brilletje?

Gr. Jelle
Ik zou voor een standaard Polaroid gaan. Deze zijn gewoon goed qua glazen en omdat ze van kunststof zijn (het montuur althans), zijn ze ook vrij stevig.

Zelf heb ik nu een Romeo Gigli (maar dat komt omdat ik korting kreeg... :roll: ). Alhoewel er geen polariserende glazen in zitten, moet ik wel zeggen dat ze redelijk goed de schittering eruit halen, al wordt het natuurlijk nooit zo goed als een echte Polaroid of een Rayban-P. :wink:

FWB
Geregistreerd lid

Bericht door FWB » do 25 jun, 2009 13:18

Ik heb twee Serengeti's, een op sterkte en een gewoon. Dure dingen maar heel goed om mee te rijden. Ik heb ze in de VS gekocht waar ze een stuk betaalbaarder zijn.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 25 jun, 2009 14:05

Persol 2720-S Polarized en een Ralph Lauren op sterkte. Die Persol is echt super, zit heerlijk met fijne glazen en heeft een mooi, tijdloos design.

Michel Knoop
Geregistreerd lid

Bericht door Michel Knoop » do 25 jun, 2009 14:21

Ik heb altijd een zonnebrilletje van de Hema ofzo. UV-straling wordt tegengehouden en ziet er best aardig uit. Heb er een aantal maar die soort van pilotenbril met vrij grote glazen bevalt me het best. Ook ergens(weet niet eens meer waar) voor een prikkie gekocht.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » do 25 jun, 2009 14:29

Zet dan geen fatsoenlijke bril op van Ray-Ban of Persol e.a., want als je dat eenmaal gedaan hebt dan wil je niets anders meer. Ook in zonnebrillen zit een heel groot kwaliteitsverschil. En het prijsverschil zit 'm dus niet alleen in het merkje.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 25 jun, 2009 14:32

Klopt, ik had vroeger altijd brilletjes van de WE, maar sinds de Persol en RL ben ik helemaal om! :lol:

Plaats reactie