Vol enthousiasme!!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Bartje
Geregistreerd lid

Vol enthousiasme!!

Bericht door Bartje » zo 29 mei, 2005 13:25

Ik ben de nieuwe trotse bezitter van een 900 SE cabrio 2.5 V6 uit '97.

Ik wil de auto eerst helemaal in orde brengen en heb na wat rondsnuffelen op een afspraak gemaakt bij jan van vakgarage Tinga in Leimuiden om de distributie te vervangen. Daarnaast een grote beurt en het repareren van de airco die al een aantal jaar stuk is.

Ik wil graag vragen of iemand mij wat tips kan geven over de volgende onderedelen:

ontbrekend klepje waar de 'arm'van de kap in zakt (nieuw bestellen kost 180 euro?).

er zit een oud blaupunkt navigatie-systeem in waarvan de drivers opnieuw moeten worden geladen?

ik wil hem graag iets verlagen en voorzien grotere velgen (16 0f 17 inch). Ik geef al veel geld uit dus wie o wie heeft dit tweede hands voor mij of heeft tips?

Welke carkit voor een nokia 6230 kan ik het beste kopen?

Alvast bedankt voor de tips en wellicht tot ziens!

Bart

B235R
Lid van verdienste

Re: Vol enthousiasme!!

Bericht door B235R » zo 29 mei, 2005 14:22

ontbrekend klepje waar de 'arm'van de kap in zakt (nieuw bestellen kost 180 euro?).
zo'n klep/flapjes wat links en rechts zit?
er zit een oud blaupunkt navigatie-systeem in waarvan de drivers opnieuw moeten worden geladen?
even langs een audiozaak, die kunnen je meestal wel wat meer vertellen.
ik wil hem graag iets verlagen en voorzien grotere velgen (16 0f 17 inch). Ik geef al veel geld uit dus wie o wie heeft dit tweede hands voor mij of heeft tips?
over verlaging valt genoeg te lezen in het NG900/9-3 gedeelte, gewoon ff de zoekfunctie gebruiken.
Welke carkit voor een nokia 6230 kan ik het beste kopen?
nokia CK7W

Thijs O.
Geregistreerd lid

Bericht door Thijs O. » zo 29 mei, 2005 17:29

Als liefhebber zou ik u aanraden de Saab zo origineel mogelijk te houden met het liefst natuurlijk originele Saab velgen! Saab heeft veel mooie en originele 16 en 17 inch velgen die erg goed bij de auto passen. Er zijn ook imitatie Saab velgen te koop, alleen ik weet niets over de kwaliteit hiervan.

Overigens is een cabrio verlagen volgens mij vaak afgeraden omdat de carrosserie dan meer te lijden heeft doordat er minder krachten worden opgevangen door vering/demping. En torsiestijfheid is al niet het sterkste punt van een (Saab) cabrio

Bartje
Geregistreerd lid

Bericht door Bartje » ma 30 mei, 2005 23:02

dank voor alle reakties.

ja inderdaad klepjes links en rechts

Bart

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 31 mei, 2005 23:32

Bartje schreef:dank voor alle reakties.

ja inderdaad klepjes links en rechts

Bart
Die klepjes zul je tweedehands ook niet snel vinden. Dus gewoon de afweging maken of het je waard is.

Plaats reactie