Kofferbak Caab

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
marcelgerry
Geregistreerd lid

Kofferbak Caab

Bericht door marcelgerry » ma 25 mei, 2009 20:59

Tjemig de pemig. Nu heb ik ook wel wat. Krijg de kofferbak niet meer open van mijn 900 Caab uit '87. Wat ik ook probeer met het sleuteltje......no way. Hoe los ik dit op. Uitboren kan altijd nog maar liever niet :cry:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 25 mei, 2009 21:00

Via de rugleuning van de achterbank geprobeerd bij het slotmechanisme te komen?? :roll:

marcelgerry
Geregistreerd lid

Bericht door marcelgerry » ma 25 mei, 2009 21:06

Arjen, moet je daar lenig voor zijn :) Ik ga het proberen :lol:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 25 mei, 2009 21:09

Laat ik het zo omschrijven: Ik zou (redelijke) moeite hebben om door het gat te kunnen kruipen, komt door:
'Mijn goed getrainde spieren, van mijn buik(je)'. :wink:

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 26 mei, 2009 10:19

Er is geen gat, alleen de opvangbak van de kap. Die zou je met geweld de kofferbak in moeten duwen, maar ik kan me niet voorstellen dat je 1) dit zonder nevenschade voorelkaar krijgt en 2) je vervolgens door dit gat heen komt.

Er zijn forumgenoten die het slot hebben weten te bereiken via de nummerplaatlampjes. Dat zou ik proberen.

Wat er volgens mij is mis gegaan is dat de CV-servo kapot is of er een draadbreuk is naar deze servo. Je kan met de CV op slot namelijk niet met de sleutel de koffer los openmaken. Om de kofferbak te openen moet de CV op open staan en de sleutel in de stand staan dat de koffer dan ook open kan. Je kan hem ook in de stand zetten dat hij altijd op slot blijft. Een altijd open stand is er niet.

jelleiden
Geregistreerd lid

Bericht door jelleiden » di 26 mei, 2009 10:32

Heb ik ook een keer zoiets gehad. Bleek dat ik de kofferbakklep dicht had gegooid, terwijl er een stuk stof van een tas in de slotvanger zat, waardoor de boel muur vast was komen te zitten. Uiteindelijk met gepast geweld de klep weer open gekregen.

Plaats reactie