niet sluitende raam en afgescheurd rubber zijruit achter

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
R Vromans
Geregistreerd lid

niet sluitende raam en afgescheurd rubber zijruit achter

Bericht door R Vromans » wo 26 nov, 2008 14:11

ik stuur deze mail omdat ik een probleem heb met mijn li portierraam van mijn saab 900 NG cabrio.
Zoals ik hier al heb kunnen lezen zal het probleem liggen in kapotte tandwielen.
mijn raam had al een paar weken een tik net voor hij maximaal gesloten was en sinds enige dagen sluit hij niet meer goed met de deur dicht (lekt dan een klein beetje in de auto en een fluitgeluid bij het rijden op de snelweg) gelukkig sluit het raam nog goed bij openstaande portier.

Ik vrees dat het sluitingsmechanisme kaduuk is (tandwielen ofzo)
Is dit eenvoudig te verhelpen? Ik ben zelf totaal niet technisch aangelegd nl. Zo nee weet je een goede garage in de omgeving Den Bosch/Nijmegen (al eerder goede ervaring met v Wijlhuizen in ooy bij nijmegen)

Tevens heb ik het probleem dat er roest zit op mijn B stijl, dit is ooit al eens verholpen door de saabdealer door de roest weg te schrapen en vervolgens de B stijl weer te plakken, echter na 5 jaar is de roest weer terug, en daardoor is mijn rubber die de achterruit en chassis waterdicht moet afsluiten afgescheurd, dit dient dus ook vervangen te worden, nogmaals de vraag, is dit goed zelf te doen? of ook laten doen ? en zijn deze twee ingrepen kostbaar?

met vriendelijke groet

Ralf Vromans

Plaats reactie