Update: Ik ga een 900 Classic bekijken, graag jullie tips!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Non-Turbo
Geregistreerd lid

Update: Ik ga een 900 Classic bekijken, graag jullie tips!

Bericht door Non-Turbo » ma 22 sep, 2008 17:04

Beste allen,

Vanwege een financiele meevaller zit ik er erg over te denken om een jeugddroom te verwezenlijken: ik ga van de week een 1992 900 Classic Cabrio SE EP 141PK bekijken. Auto is in 1999 ingevoerd en de laatste 6 jaar in bezit van één eigenaar.

Zijn er nog zaken m.b.t. de kap waar ik specifiek op moet letten? De verkoper gaf aan dat de auto 100% waterdicht is, dat alleen een paar stiknaden minder fraai zitten (?).

Aangezien het een electrische kap is: in hoeveel seconden moet deze (ongeveer) openen en sluiten; welke geluiden zijn reden voor paniek?

Zijn er nog specifieke andere aandachtspunten?

Ik zou jullie enorm erkentelijk zijn voor jullie hulp en tips!

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Marius0404 » ma 22 sep, 2008 20:24

hi

suc6 met je Limburgse wagen, ziet er mooi uit.

om rijdend te genieten van je financiele meevaller: zorg dat je nog wat reserveruimte overhoudt.

groet

Marius

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » ma 22 sep, 2008 21:14

Hoi,

Goed de roeststaat controleren.
Binnenkant deuren, motorkapranden, wielophanging etc.

De kap zelf mag geen lawaai maken bij het openen en sluiten.

René.

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » ma 22 sep, 2008 22:32

Non-Turbo schreef:Beste allen,

Vanwege een financiele meevaller...
Put-opties op financiele instellingen verkocht? Naked short selling gelukt? :green_blah:

Zou dit topic lezen:
http://saabforum.nl/viewtopic.php?t=290 ... ankooptips

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » ma 22 sep, 2008 22:37

Beste heren.

Dank voor jullie antwoord; het gaat om onderstaande auto:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4987637

Ik zal in ieder geval de auto op de brug kritisch nakijken!

Met dank en groet,

Non-turbo (wellicht straks met Turbo...)

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » ma 22 sep, 2008 22:40

plafundum schreef:
Non-Turbo schreef:Beste allen,

Vanwege een financiele meevaller...
Put-opties op financiele instellingen verkocht? Naked short selling gelukt? :green_blah:

Zou dit topic lezen:
http://saabforum.nl/viewtopic.php?t=290 ... ankooptips
En dat :P , en een overstap qua baan, waardoor alle vakantiedagen, bonus, studiebudget etc. ineens wordt uitbetaald. Dank voor de link, met interesse doorgenomen.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » di 23 sep, 2008 10:37

nog evenw at puntjes....

EP .. dus italiaan... kan je genoeg over vinden op het forum.

Kijk ook even naar de aansluiten van de voorruit met het dak, of hij wel echt dicht is.
Ook onder de matjes bij de bijrijder en de bestuurder kan je kijken of hij daar roest, ook weer ivm lekken.
Wellicht in de kofferbakruimte kijken, daar kan ook wel de aansluiting van de kap en de carresorie niet goed zijn.

Verder... ehmmm weinig denk ik, naast de standaard 900 roestplekjes die verder in het topic zijn genoemd.

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Update

Bericht door Non-Turbo » za 27 sep, 2008 10:58

Beste allen,

Gisteren de auto wezen bekijken, stond ruim opgesteld in de showroom, dus alle ruimte gehad om de door jullie genoemde aandachtspunten te onderzoeken. Ik schrijf dit stukje omdat wellicht voor één van jullie het wel een interessante auto is:

Algehele indruk: fraaie auto, geen roest van enige betekenis aan te vinden. Uitlaat optisch goed.
Beschadigingen: wat steenslag, paar parkeerputjes, forse kras op achterbumper, dorpel bestuurderszijds zware kras onder deur.
Kilometerstand: lichte twijfel, stuur erg glad voor 133KKM. Geen historie.
Leer in redelijk tot goede conditie
Gebreken: rand kap vertoont vreemde stiknaden aan rand, kap zelf naar mijn beperkte inzicht goed. Zekeringenkastje lag los, handgreep bestuurderszijde afgebroken, deurbekleding passagierskant nogal slordig gekit. Deze deur was ook niet perfect uitgelijnd. Alle knoppen en schakelaars (+versnelling) voelden goed, testen werking niet mogelijk (auto had geen stroom). Veel zaken die volgens mij wel makkelijk te verhelpen zijn.
Prijs: in tegenstelling tot internet (5950) stond 6770 op de auto.

Vreemd genoeg een drie kwartier binnengeweest zonder verkoper te hebben gezien of gesproken. Niet met de auto gereden, ik had er niet het goede gevoel bij door al deze kleine mankementen en twijfel over de kilometerstand.

Misschien is voor één van jullie het wel een aardige optie, is beslist al met al een nette auto voor relatief weinig geld met 6 maanden BOVAG-garantie. Ik heb het niet aangedurfd; ga komende lente weer op onderzoek uit (scheelt ook wat maanden stalling)

Nogmaals dank voor al jullie hulp!

DiedX
Geregistreerd lid

Re: Update

Bericht door DiedX » za 27 sep, 2008 11:26

Non-Turbo schreef: Prijs: in tegenstelling tot internet (5950) stond 6770 op de auto.
Ik ben de naam van de tent kwijt, maar ze hebben 3 vestigingen.

Edit: niet dus. Eerder ben ik bij een heel dubieuze tent geweest. Gelukkig niet gedaan :)

Plaats reactie