Saab 900S Cabrio in Dubai, wie heeft er tips voor onderhoud

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
fescholten
Geregistreerd lid

Saab 900S Cabrio in Dubai, wie heeft er tips voor onderhoud

Bericht door fescholten » vr 20 jul, 2007 17:31

Beste Saab rijders,

Ik woon in Dubai, daar liep ik vorige week tegen een Saab 900S aan uit 1993. Ik was direct verkocht na het zien van de auto en na het maken van een proefrit.

Ik heb deze geweldige wagen dan ook direct aangeschaft. De auto had een klein opknapbeurtje nodig en staat daarom nu bij de Saab garage.

Omdat ik deze auto graag in goede conditie wil houden wil ik eens de vraag neer leggen bij andere Saab rijders of jullie tips hebben om mijn Saab in goede conditie te houden. De zomers in Dubai zijn erg heet, gemiddelde dag temperatuur van 45 graden wat natuurlijk veel van een auto vraagt.
Zijn er onderdelen van een Saab die extra onderhoud behoeven? Etc.

Mijn Saab heeft 125.000 km op de teller staan.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » vr 20 jul, 2007 19:11

hey
de motor :spaar niet uit op wissellen van olie

125 km dat is nog bijna nieuw!!

mvg werner

hitcham
Geregistreerd lid

Bericht door hitcham » vr 20 jul, 2007 19:22

Wees vooral alert op roestvorming!

Sorry, melige bui......

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 20 jul, 2007 19:49

Rubbers goed in de gaten houden. Van je ophanging bijvoorbeeld. Deze kunnen behoorlijk uitdrogen met die hitte.
Dashboard kan wat gaan opbollen / scheuren.

Zorg dat er kwalitatief goeie koelvloeistof inzit, daar wil je niet van zonder zitten en de olie zoals hierboven, zou juist een tikkie dikker gaan.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » vr 20 jul, 2007 20:09

Gefeliciteerd met deze vondst!

Een goed luchtfilter (of beter dan origineel, als dat kan) is wellicht aan te raden vanwege zand en fijn stof. En de goede olie / koelvloeistof voor hoge temperaturen. De Saabgarage zal hier zeker goed over kunnen adviseren denk ik.

Als het dashboard nog heel is (niet gescheurd) dan zou je kunnen overwegen een soort bescherming voor op je dashboard te maken voor als je de auto parkeert. Dashboards willen nog wel eens scheuren in hele hete omstandigheden.

En als je foto's hebt? We zijn erg benieuwd :)

Groeten,
Sander

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » vr 20 jul, 2007 20:58

Saabgarage in Dubai, grappig :)

Emile
Geregistreerd lid

Bericht door Emile » vr 20 jul, 2007 23:15

Stuurbekrachtigingsolie op z'n tijd verversen :idea:

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » vr 20 jul, 2007 23:23

Laat een airco inbouwen!
:wink:

Cabriocruiser
Geregistreerd lid

De mijne komt ook uit Dubai

Bericht door Cabriocruiser » do 26 jul, 2007 23:13

He wat leuk, de mijne, scarabee groen met beige kap komt ook uit Dubai, het woestijnzand zit nog in de koplampen en toen laatst de achterspoiler er vanaf ging kwam er ook een berg zand onder vandaan. Blijkbaar wordt er niet veel gereden daar, de mijne komt uit okt 1993 en heeft nu 133.000 km op de teller, waar ik er 32K op mijn naam heb gezet. Daarvoor heeft ie 70K in Dubai gelopen in 7 jaar (aantoonbaar) en daarna heeft ie 5 jaar op de cote d'azur gestaan als vakantie auto met 2 pendelritjes tussen nederland en frankrijk. Van roest is nergens sprake, uit de onderhoudshistorie kan ik nog wel opmaken dat de rekeningen in Dubai aan de prijzige kant zijn. Veel succes ermee, hou hem goed. O ja de rubbers van de spoiler aan de zijkanten en op de kofferdeksel lijken bij mij poreuzer dan andere modellen, wellicht goed insmeren met een rubbermiddel of zo.

Keep them saabs cruising

Plaats reactie