ICE CUBE UK dezelfde aansluitingen als NL?
-
rauwers
- Donateur (12x)

ICE CUBE UK dezelfde aansluitingen als NL?
Hallo Saabvrienden,
weet iemand van jullie of de aansluiting van een (cabrio) achterlicht Ice Cube,
gelijk is aan die van EU c.q. NL?
Ik weet dat er bij de koplampen wel verschil is, maar achterlichten?????
Zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Frank.
weet iemand van jullie of de aansluiting van een (cabrio) achterlicht Ice Cube,
gelijk is aan die van EU c.q. NL?
Ik weet dat er bij de koplampen wel verschil is, maar achterlichten?????
Zie uw reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Frank.
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
Re: ICE CUBE UK dezelfde aansluitingen als NL?
Aansluiting zou hetzelfde zijn maar mistlicht is op rechterkant
-
Oosthoek
- Donateur

Hah, gaat zoiets door de apk?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Mist achterlicht zit volgens mij in de binnenste unit (op de klep). Dat verschil zit dacht ik ook niet in de unit zelf maar in de fitting.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Voor die "paar"rechtsgestuurde SAABs zal geen aparte productielijn voor de lichtkappen/glaasjes zijn opgezet. Dat hoefde ook niet. Het binnenwerk is zoals Reier ook al aanduide, uitwisselbaar met wat op de auto aanwezig is. Het schijnsel van mistlampen naar achteren is ook niet relevant qua verblindingrisico. Je zou zelfs met de mistlamp aan de andere kant kunnen rijden. Maar dat mag officieel niet bij voertuigen met een NL-kenteken van 1997 of later.
De 900 classic heeft mistlampen nog aan beide zijden. Toen 'mocht" dat nog.
Tegenwoordig geldt het bepaalde in de Regeling voertuigen, § 10. Lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen, Artikel 5.2.51 . punt k:
De 900 classic heeft mistlampen nog aan beide zijden. Toen 'mocht" dat nog.
Tegenwoordig geldt het bepaalde in de Regeling voertuigen, § 10. Lichten, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen, Artikel 5.2.51 . punt k:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... Hoofdstuk5één mistachterlicht indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen; dit mistachterlicht moet zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig;
-
Sonab
- Donateur (4x)

(Wat ik dan weer vreemd vind, want aan die kant verblind je toch júist de bestuurder achter je?)
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Nee, dat doen moderne Mercedessen alleen met hun idioot felle remlichten.
Een mistlamp achter verblind eigenlijk nooit. Als het dat wle doet, zit je er veel te dicht op. Mistlampen achter mag je pas bij zicht van minder dan 50 meter aanhebben.
Een mistlamp achter verblind eigenlijk nooit. Als het dat wle doet, zit je er veel te dicht op. Mistlampen achter mag je pas bij zicht van minder dan 50 meter aanhebben.
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
Bij zichtbaarheid groter dan 50 meters ga je zeker iemand achter jouw blind maken maar in dikke mist lat je hem zien waar is het midden van de weg of linkerkant van jouw strook