Extra bagageruimte?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Extra bagageruimte?

Bericht door rauwers » ma 11 nov, 2024 13:27

Hallo allemaal.

In december komt mijn Spaanse cabrio 2006 vanuit NL weer naar ES, gespoten en wel!
Ik vroeg mij af dat als je de kap dicht houdt, dus dicht blijft rijden of ja dan onder de tonneau nog lichte
bagage kunt pakken. Geen bakstenen, dat begrijp ik! Of gaat de auto dat foutmeldingen weergeven.
Immers met de kap dicht wordt de ruimte onder de tonneau alleen maar licht "aangetrokken" om de
werkelijke bagageruimte achter de kofferklep iets te vergoten en rest in deze tonneau ruimte blijft
leeg en luchtig.

Iemand hier ervaring mee?

Hoor het graag en met vriendelijke groet,
Frank.

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Extra bagageruimte?

Bericht door coppe218 » ma 11 nov, 2024 18:17

Waarom zou je dat willen. Stel je opent de kap verder, dan is er geen controle of je er nog iets in hebt liggen. Het dak opent zich op je spullen. Dan is het de vraag wat er eerder kapot gaat. Je spullen die erin liggen (zakken chips, niet zo'n probleem) of je kapmechanisme

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » ma 11 nov, 2024 20:06

Ik ben 1x met een Caab op pad geweest, daar zat toch echt een beveiliging op het dak. Een iets te groot koffertje en het dak ging niet open.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 11 nov, 2024 21:42

De zak/bak waar de kap in valt kun je vanuit de kofferbak omhoog duwen en dan kun je die helemaal volproppen met spullen, maar kan je kap niet meer open. Auto geeft dan ook een waarschuwing als je dat probeert. Ik zou niet de tonneau cover open doen en ín de zak/bak waar de kap in valt spullen laden.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » ma 11 nov, 2024 21:48

Als je een (afneembare) trekhaak hebt, kun je daar zonder problemen een tow box op plaatsen. Mooie uitvinding, zeker voor een cabrio heel handig!
Niet rommelen met de tonneau cover, als daar problemen van komen, verpest je heel je cabrio seizoen met foutmeldingen

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » ma 11 nov, 2024 23:29

Dank jullie wel voor jullie inbreng (en ongevraagde adviezen) :D

reiernumans, dank je wel en met jouw antwoord kan ik wat!

Met vriendelijke groet,
Frank.

frisco
Geregistreerd lid

Bericht door frisco » ma 18 nov, 2024 0:26

Heeft de 2003+ Caab geen invouwbare zak meer voor het dak? Scheelt behoorlijk in de bagageruimte bij gesloten kap.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » ma 18 nov, 2024 4:13

Vroeger... reed ik nog wel eens terug vauit Belgie met wat vuurwerk in de ruimte onder de tonneau. Dakje even open zodat de tonneau open ging. Zak met vuurwerk erin. En tonneau weer laten zakken. Legde dan natuurlijk ook een zakje met wat kindervuurwerk in de achterbak. Zodat ze wel wat te vinden hadden.... vroeger... niet verder vertellen hoor ;-)

Maar voor normale zaken idd de dakzak omhoog trekken, en de grote tassen/koffers eronder schuiven. Dakje kan dan niet meer open...

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » ma 18 nov, 2024 20:00

huum van nederland naar spanje en je wil iets onder de tonneau (ver)stoppen
dan denk ik: dat daar wel veel wiet kan weggestopt worden
en dat weeg niet eens zo zwaar :-P+ zeggen ze op discovery, zie border control

:P werner

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 12 dec, 2024 17:30

[]

Wiet naar Nederland brengen is net zoiets als water naar de zee dragen. We staan al in de top van de wereld als het gaat om wiet verbouwen. Ondanks dat Marokko op 1 staat, lijkt het mij toch redelijk overbodig om het spul naar Nederland te brengen.
Reden: Onnodige quote verwijderd

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 12 dec, 2024 17:42

@Werli, "wietworst" geen aanvulling van het assortiment?
Dubbel plezier, eerst bij het roken daarna op de bbq

Plaats reactie