microswitch

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
beekemm
Geregistreerd lid

microswitch

Bericht door beekemm » ma 24 mei, 2021 12:32

Saab 900NG Cabrio 96

een of beide microswitchses boven het voorraam lijkt het te hebben begeven, de auto denkt dat de kap open is, en de acc blijft in de verkeerde stand staan, wie weet of ik makkelijk bij de bedrading kan komen om te meten (heb geen tech2 in de buurt voor een 900) scheelt een boel sloopwerk, en ik denk eraan om de switch evt door te verbinden en dan eens te gaan knutselen de prijs van die dingen is wel erg hoog.
jack

hpnonthuis
Geregistreerd lid

Re: microswitch

Bericht door hpnonthuis » ma 24 mei, 2021 12:38

Mijn zoon heeft dit laatst voor zijn 900 ng opgelost. Hij heeft nieuwe schakelaartjes aangepast en gemonteerd. Werkt prima.
Was een aantal uren kwijt en 29 euro oid

Wat kapot gaat is het plastic deel wat veren moet. Wordt hard en bros.
Stuur me een pm, dan overleg ik wel met hem
Hpn

hpnonthuis
Geregistreerd lid

Bericht door hpnonthuis » ma 24 mei, 2021 12:40

Schakelaars zojn redelijk eenvoudig uit te bouwen, is het hele blok waar de pen invalt

hpnonthuis
Geregistreerd lid

Bericht door hpnonthuis » ma 24 mei, 2021 13:31

Doorverbinden is geen optie, gaat kap niet meer open. Heb ook mail op je website gestuurd. Inbouw van de units is vrij simpel 30 minuten. Wel zelf binnenverlichting demonteren omdat daar vaak lipjes afbreken. Plastic kap moet eraf, dan 3 boutjes per kant voor de schakelaar. Ca 10 cm kabel en stekker.
Henk

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » ma 24 mei, 2021 20:33

mooi had al zo iets in het boek gelezen het Saab 3:2cabrio handboek, had gehoopt dat er een trucje was, zaterdag maar eens aan het werk, het weer word beter. niet zoveel zin de verkeerde uit te bouwen, denk dat er maar 1 kapot is

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » di 25 mei, 2021 20:27

Jack,,,,,, je bent nu toch aan het uitbouwen, direct allebei doen, ben je er af, anders ben je bij de eerst volgende regen bui weer aan de beurt.
groetjes, jaap

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » wo 26 mei, 2021 12:51

ja jaap zal braaf zijn

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » zo 30 mei, 2021 14:37

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » ma 31 mei, 2021 11:25

met wat geweldige hulp kan ik maar een ding zeggen hij doet het weer, zijn nog 2 dingetjes aan de hand maar daar vind ik ook hoop ik wel iets op,

Plaats reactie