Saab 9-3 caab schud en trilt
-
Ruudcaab
- Geregistreerd lid
Saab 9-3 caab schud en trilt
Hallo beste saab liefhebbers,
Sinds enige tijd schud mijn 9-3 cabrio tijdens het optrekken als ik tussen de 67 en 85 km/u rijd. Als ik harder rij dan is er niks aan de hand.
Laat ik het gas los tijdens het optrekken dan word de wagen rustiger.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ruud
Sinds enige tijd schud mijn 9-3 cabrio tijdens het optrekken als ik tussen de 67 en 85 km/u rijd. Als ik harder rij dan is er niks aan de hand.
Laat ik het gas los tijdens het optrekken dan word de wagen rustiger.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ruud
-
Ruudcaab
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Ik ga eens kijken dit weekend, alvast dank voor de tip.
-
abfvhk
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Laat ook je banden voor eens bekijken. Ik had een zogeheten kameelband wat een zelfde uitwerking had zoals jij beschrijft.
-
SRodrigo
- Donateur

Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Klinkt idd als een bal op 1 van de wielen meestal aan de binnenkant van de band
-
Ruudcaab
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Ik heb de banden laten controleren op uiterlijk; balancering en uitlijning, echter alles ok!
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 caab schudt en trilt
Ik vermoed dat je onbalans hebt in een aandrijfas.
-
Ruudcaab
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
@roelandv, hoe kan ik dat meten of beoordelen? Heb je een tip.
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Je wiel op krikken en dan wiel boven/beneden bewegen. Dan weet je of je fusee goed is.
Aandrijfas: stang pakken en voelen of daar veel speling op zit.
Voel je het aan je bakzijde dan is vaak de bus meenemer uitgesleten. Voel je als er veel speling op zit.
Aandrijfas: stang pakken en voelen of daar veel speling op zit.
Voel je het aan je bakzijde dan is vaak de bus meenemer uitgesleten. Voel je als er veel speling op zit.
-
Ruudcaab
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Dankjewel, ik duik m’n garage in en ga aan de slag.
-
busy
- Donateur (4x)

Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Homokineet testen, bochten rijden, hoor je een knakkend geluid dan is afhankelijk van de bocht die je maakt de buitenste homokineet aan vervanging toe.
-
Ruudcaab
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Beste tipgevers, ik heb het probleem gevonden. Er zit een te grote speling op de tripod aan het einde van de aandrijfas. Even een nieuwe bestellen.
Dank voor de input/ feedback.
Dank voor de input/ feedback.
-
meistersinger
- Geregistreerd lid
Re: Saab 9-3 caab schud en trilt
Ik heb sinds kort dezelfde symptomen. Eerst banden voor en achter verwisseld. Geen verandering.
Ga je de complete as of alleen de homokineet vervangen? Maak je nog een reparatieverslag(je) voor op de site? Alvast succes! Fred
Ga je de complete as of alleen de homokineet vervangen? Maak je nog een reparatieverslag(je) voor op de site? Alvast succes! Fred

